ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

چرا معامله گران آپشن های اتریوم انتظار دارند قیمت ETH به ۸۸۰ دلار برسد؟ + ۴ دلیل

قیمت اتر (ETH) از ماه نوامبر ۸۸ درصد افزایش یافته است و حتی خوشبین ترین سرمایه گذاران را نیز شگفت زده کرد زیرا بالاترین سطح قیمت برای سال ۲۰۲۰، ۷۵۰ دلار بوده است.

جدا از آینده معاملات آتی CME ETH که در ۸ فوریه برنامه ریزی شده است، رشد خارق العاده ارزش کل قفل شده (TVL) در پروتکل های مالی غیرمتمرکز (دیفای) نیز سهم عمده ای دارد.

اتر

ارزش کل قفل شده، دلار آمریکا منبع: DeFi Pulse

همانطور که داده های فوق نشان می دهد، سرمایه گذاران با وجود پتانسیل واقعی تاخیرها و موانع اجرا، حتی بیشتر از موفقیت Eth2 اطمینان دارند.

یکی دیگر از فاکتورهای صعودی ممکن است پایین بودن سطح موجودی ماینرهای اتریوم در ۲ سال اخیر باشد. این مطمئنا فشار بالقوه فروش را کاهش می دهد و زمینه را برای ادامه روند صعودی فراهم می کند.

طی سه ماه گذشته، قراردادهای بهره باز آپشن های Ether با ۱۵۰٪ رشد در مجموع به ۸۸۰ میلیون دلار رسیده است. این افزایش باورنکردنی در حالی رخ داد که ارز رمزپایه مقاومت ۷۰۰ دلاری را شکست و به بالاترین قیمت خود از ماه می ۲۰۱۸ رسیده است.

اتر
منبع: Crytorank.io

نسبت فروش به خرید صعود کرد

با اندازه گیری اینکه فعالیت بیشتری از طریق آپشن های خرید انجام می شود یا آپشن های فروش، می توان احساس کلی بازار را ارزیابی کرد. به طور کلی، آپشن های خرید برای استراتژی های صعودی استفاده می شود، در حالی که آپشن های فروش برای موارد خنثی تا نزولی استفاده می شود.

آپشن-های-اتر
منبع: Cryptorank.io

علیرغم افزایش قیمت اخیر، نسبت فروش/ خرید بطور قابل توجهی کاهش یافته است. این حرکت نشان می دهد که آپشن های خرید صعودی بیشتر بر حجم غالب شده اند. هر زمان معامله گران سود خود را گرفتند یا خود را برای یک روند نزولی احتمالی آماده کردند، باید دقیقا برعکس آن را انتظار داشت.

این یک تقابل چشمگیر با سطح ۰.۹۴ دو هفته پیش است که نشان می دهد آپشن های فروش با آپشن های خرید خنثی تا صعودی به خوبی متعادل هستند.

داده های آپشن ها نشان می دهد که معامله گران انتظار ۲۰٪ افزایش دیگر تا ۸۸۰ دلار را دارند

شانس معاملات آپشن های فعلی با توجه به مدل Black & Scholes محاسبه می شود. صرافی Deribit این اطلاعات را به عنوان “دلتا” ارائه می دهد.


منبع: Deribit

طبق داده های فوق، ۸۸۰ دلار برای ۲۵ ژانویه ۳۴٪ احتمال وقوع دارد، در حالی که بیشترین معامله ۹۶۰ دلاری با توجه به مدل قیمت گذاری آپشن ها ۲۵٪ است.

توجه داشته باشید که مدل آماری بیش از حد محافظه کارانه است، زیرا احتمال ۷۲۰ دلار تنها ۵۹٪ است.

انقضا ماه مارس نیز بسیار صعودی است

با گذشت ۸۶ روز از انقضای مارس ۲۰۲۱، احتمال افزایش قیمت اتر در ۸۸۰ دلار حتی بیشتر است.

اتر
منبع: Deribit

همانطور که در بالا نشان داده شده است، آپشن های مارس ۲۰۲۱ حجم معاملات مربوطه را انجام می دهند و کارمزد آن ۱۱۴ دلار است. این داده ها گواهی مسلم بر احساسات صعودی معامله گران است.

داده های بازارهای آتی بیانگر احساسات صعودی است

یک روش بهتر برای ارزیابی احساس سرمایه گذاران حرفه ای نسبت به بازار، تحلیل کارمزد بازارهای آتی است. این مورد با اختلاف بین قراردادهای بلند مدت آینده و قیمت لحظه ای اتر (ETH) فعلی اندازه گیری می شود.

اتر

نمودار بالا نشان می دهد که شاخص در ۱۹ دسامبر به بالاترین سطح ۵.۸٪ رسیده است و در ۲۸ دسامبر که قیمت ETH به بالاترین قیمت در چند سال گذشته رسید، مجددا به همان سطح بازگشته است. یک کارمزد پایدار برای آتی بیش از ۳.۵٪ منعکس کننده خوش بینی است، گرچه خیلی زیاد نیست.

نرخ فعلی ۴.۳ درصد برابر با کارمزد سالانه ۱۸ درصد است و به طور قابل توجهی بالاتر از سطح مشاهده شده در ماه های گذشته است. این نشان می دهد که علی رغم رسیدن به بالاترین سطح نوسان در سطح ۷۵۰ دلار، معامله گران حرفه ای همچنان از توانایی های آینده اتر اطمینان دارند.

برای تعیین اینکه آیا بازار مشتقات خوش بینی آن را کاهش می دهد خیلی زود است اما به نظر می رسد خریداران کاملا بازار را کنترل می کنند.

اگرچه همیشه امکان اصلاح قیمت اتر وجود دارد، اما بعید به نظر می رسد به اندازه کافی قوی باشد که بتواند ویران شود زیرا بازار هیچ نشانه ای از خوش بینی بیش از حد نشان نمی دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا