فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آموزش اندیکاتور دیمارکر (Demarker Indicator)

نوسانگر دیمارکر (Demarker) یا به اختصار DeM یک ابزار تحلیل تکنیکال است که به وسیله Tom Demarker ابداع شده است تا ابزاری برای تشخیص موقعیت های خرید و فروش در بازارهای مالی باشد. اندیکاتور تکنیکال Demarker براساس مقایسه ماکسیمم دوره جاری با ماکسیمم دوره قبلی عمل می نماید. این اندیکاتور در دسته osilator قرارگرفته است.

Demarker Indicator

این اندیکاتور به طور معمول بین دو عدد صفر و یک نوسان می کند. اما عبور از باند بین اعداد ۰.۳ و ۰.۷ به ترتیب به منزله اشباع فروش و اشباع خرید در نظر گرفته می شود و این یعنی بالاترین و پایین ترین سطوح قیمت در یک دوره مثلا ۱۴ روزه، بیشتر یا کمتر از بالاترین و پایین ترین سطوح قیمتی در دوره ۱۴ روزه قبلی قرار گرفته اند و  باید در انتظار بازگشت قیمت در یک روند بود.

Demarker Indicator

دیگر کاربرد این نوسانگر اما همان بحث تفاوت شیب خط نقاط اتصال Higher High ها و Lower Low ها می باشد، به طوری که در اغلب مواقع نمودار قیمت به سمتی که شیب خط نوسانگر متمایل است، حرکت می کند.

Demarker Indicator

شاخص Demarker مراحل فرسایش قیمت را مشخص می کند که معمولاً در ارتباط با کف ها و سقف های نوسان قیمت هستند. اندیکاتور Demarker ثابت کرده است که می تواند برای تشخیص زمان بسته شدن زیر سطح مقاومت و هم چنین کشف نقاط ورود و خروج در مقیاس روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام به نظرتون این نوسانگر را با کدام اندیکاتور میتوان استفاده کرد تا سیگنالی معتبر را برای بازارهای مالی مخصوصا بازار فارکس دریافت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا