ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

این ۵ رمزارز را در این هفته دنبال کنید: BTC, ETH, DOT, BNB, UNI

به عقیده تحلیلگران، آخرین رالی بیت کوین در منطقه ۳۰ هزار دلاری می تواند ناشی از خرید خیلی زیاد سرمایه گذاران سازمانی در صرافی Coinbase باشد. بعد از آخرین افزایش قیمت، ارزش بازار بیت کوین از مرز ۶۴۰ میلیارد دلار عبور کرد و به این ترتیب بعد از کمپانی علی بابا قرار گرفت که با ارزش بازاری معادل ۶۴۹.۳۱ میلیارد دلار در جایگاه نهم شرکت های بزرگ قرار دارد. در همین حال، شکستن سطح ۳۰،۰۰۰ دلار می تواند باعث ایجاد FOMO (ترس از دست دادن) در میان سرمایه گذاران سازمانی گردد.

با این حال، این خرید برای ثابت نگه داشتن این روند صعودی لازم است زیرا اگر رالی اخیر متوقف شود، ممکن است برخی از سرمایه گذاران سازمانی و معامله گران که بیت کوین را در سطوح پایین تر خریداری کرده اند برای دریاف سود وسوسه شوند.

این اتفاق می تواند به سرعت قیمت را پایین بیاورد و خریدهای اخیر سرمایه گذاران را به ضرر تبدیل کند و منجر به خروج عجولانه و خیلی سریع آنها از بازار شود. بنابراین، معامله گران باید احتیاط کنند و از استراتژی های مدیریت ریسک مناسب برای محافظت از سود خود استفاده کنند.

نمودار-بازار

در اینجا نگاهی به نمودارهای قیمتی پنج ارز رمزپایه برتر بازار خواهیم انداخت که در صورت صعودی ماندن احساسات بازار، می توانند طی هفته آینده روند صعودی خود را ادامه دهند.

BTC/USD

بیت کوین در روز دوم ژانویه مقاومت ۳۰،۰۰۰ دلاری را شکست و همچنان به حرکت صعودی خود ادامه داد که احتمالا نتیجه فشار کوتاه مدت و ادامه روند خرید از سوی معامله گران می باشد.

بیت کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

در حالی که یک رالی پارابولیک می تواند در مدت کوتاهی، بازدهی بیش از حد ایجاد کند، احتمال معکوس شدن جریان را نیز به همان نسبت بالا می برد و می تواند بسیاری از معامله گران را از گارد محافظتی خارج کند، زیرا پس از چنین صعود قدرتمندی، قیمت می تواند با پولبکی بین ۶۲ تا ۷۹ درصد کل افزایش قیمت ایجاد شده مواجه شود.

در صورت وقوع چنین اتفاقی، ممکن است جفت ارز BTC/USD با افتی بیش از ۳۰٪ تا مرز ۲۰،۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند که در حال حاضر قابل تصور نیست.

در یک روند صعودی، پیش بینی سطح پایانی مسیر صعود بسیار سخت است، زیرا معامله گران به دلیل FOMO و یا همان ترس از دست دادن همچنان قیمت ها را دنبال می کنند. سطح تکنیکال بعدی که می تواند برای این ارز به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند، سطح ۳۷،۰۰۰ دلار است.

کوتاه شدن زمان یک رالی به دلیل اشباع خرید در تمام بازه های زمانی می تواند یک نشانه شکست باشد زیرا در هنگام افزایش حبابی، قیمت می تواند برای مدت طولانی تری نسبت به آنچه بیشتر معامله گران انتظار دارند در وضعیت اشباع خرید باقی بماند.

اما معامله گرانی که موقعیت های لانگ (طولانی مدت) در اختیار دارند باید از اصول مدیریت ریسک مناسبی برای محافظت از سود خود استفاده کنند و حرص و طمع نداشته باشند.

بیت کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته جفت ارز BTC/USD نشان می دهد که با افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰، خریداران برای خرید اقدام می کنند. از زمان شکست قیمت بالای ۲۰،۰۰۰ دلار، فروشنده ها نتوانسته اند حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را بشکنند.

بنابراین، اولین نشانه ضعف این رمزارز، شکسته شدن قیمت آن زیر ۲۰-EMA خواهد بود. چنین حرکتی نشان خواهد داد که معامله گران احتمالا پس از این رالی شدید، سود خود را سیو می کنند. اصلاح شدیدتر قیمت تا زیر ۵۰-SMA می تواند نشانه ای از تغییر احتمالی روند حرکتی بیت کوین باشد.

مقاومت اصلی که در پیش است، سطح ۳۷،۰۰۰ دلار است. اما در صورت عبور از آن، رالی بیت کوین می تواند تا رسیدن به سطح ۴۰،۰۰۰ دلار ادامه یابد که باز هم می تواند به عنوان یک مقاومت محکم عمل کند.

ETH / USD

پس از یک اصلاح جزئی دو روزه، اتر (ETH) روز دوم ژانویه روند صعودی خود را از سر گرفت و دیروز این روند را با یک حرکت صعودی قوی دیگر دنبال کرد. میانگین های متحرک صعودی و قرا گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری خریداران است.

اترنمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

دیروز خریداران قیمت اتر را از مقاومت ۸۴۰.۹۳ دلاری به ۹۰۰ دلار رساندند. مقاومت بعدی پیشرو ۱۰۰۰ دلار است. اگر قیمت از این سطح ریزش کند، خریداران تلاش خواهند کرد تا حد امکان از سطح شکست مقاومتی ۸۴۰.۹۳ دلار دفاع کنند.

در صورت بروز این اتفاق و بازگشت جفت ارز ETH/USD از این حمایت، خریداران یک بار دیگر سعی می کنند روند صعودی فعلی را از سر بگیرند. از سوی دیگر، اگر فروشنده ها بتوانند قیمت اتر را به زیر ۸۴۰.۹۳ دلار بکشانند، احتمال سقوط قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۰۰ دلار) وجود دارد.

شکست قیمت زیر این سطح می تواند نشان دهنده این باشد که جفت ارز در کوتاه مدت صعود کرده است.

اترنمودار ۴ ساعته ETH / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته جفت ارز ETH/USD نشان می دهد که پس از آنکه خریداران قیمت را به سمت مقاومت ۸۴۰.۹۳ دلاری کشاندند، مومنتوم این ارز افزایش یافته است. آخرین مرحله رالی اخیر، RSI را به عمق محدوده اشباع خرید کشانده است که نشانه ای از احتمال یک اصلاح یا تثبیت قیمت جزئی است.

سایه آخرین کندل نشان دهنده سیو سود از سوی معامله گران در نزدیکی سطح ۹۷۵ دلار است، اما اگر خریداران خیلی میدان را خالی نکنند و این جفت ارز به سطح ۹۰۰ دلار بازگردد، احتمال شکست صعودی بالاتر از سطح ۱۰۰۰ دلار زیاد می شود.

در صورت ریزش قیمت این جفت ارز و شکست حمایت ۸۴۰.۹۳ دلاری و میانگین متحرک ساده ۵۰، این دیدگاه صعودی فاقد اعتبار خواهد شد.

DOT/USD

در حال حاضر پولکادات (DOT) در یک روند صعودی قدرتمند در حال تثبیت است. در حالی که خریداران با کاهش قیمت تا حمایت ۷.۸۹ دلاری اقدام به خرید کرده اند، فروشنده ها در تلاشند از مقاومت بالایی ۹.۵۰ دلاری دفاع کنند.

پولکاداتنمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

روز اول ژانویه، جفت ارز DOT/USD با رنگ قرمز بسته شد، اما روز بعد خریداران با قدرت بازگشتند. این اتفاق نشان داد که معامله گران برای خرید تا اصلاح بیشتر قیمت صبر نمی کنند چرا که انتظار دارند قیمت همچنان افزایش یابد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را تا منطقه مقاومت ۹.۵۰ تا ۹.۸۹ دلار بالا بکشانند، روند صعودی با هدف قرار دادن ۱۲.۲۹ دلار از سر گرفته می شود.

با این حال، اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد، این جفت ارز می تواند برای چند روز دیگر در نوسان باقی بماند. در صورت افت و سقوط قیمت تا زیر حمایت ۷.۸۹ دلاری، احتمالا روند صعودی این جفت ارز از دست خواهد رفت.

پولکاداتنمودار ۴ ساعته DOT / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته جفت ارز DOT/USD نشان می دهد که همزمان با افت قیمت تا ۲۰-EMA، خریداران در حال خرید هستند. این نشان دهنده مثبت ماندن احساسات بازار پیرامون این رمزارز است. میانگین های متحرک صعودی و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده برتری خریداران است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۹.۵۰ دلار کشانده و برای ۴ ساعت در این سطح نگه دارند، ممکن است مرحله بعدی روند صعودی DOT آغاز شود.

با این حال، اگر قیمت دوباره از مقاومت بالایی کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند. در صورت موفقیت فروشنده ها، احتمال ضعیف شدن روند این ارز قوت گرفته و جفت ارز DOT/USD برای چند روز در بازه ۷.۸۹ تا ۹.۵۰ دلار قرار می گیرد.

BNB/USD

دیروز، وقتی خریداران توانستند قیمت بایننس کوین (BNB) را به سمت ۴۱.۵۳۷۲ دلار هدایت کنند، روند صعودی این ارز از سر گرفته شد. میانگین های متحرک صعودی و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران کنترل بازار را در دست دارند.

بایننس کویننمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

در روند صعودی، هدف بعدی ۴۶ دلار و پس از آن ۵۰ دلار خواهد بود. این منطقه احتمالا به عنوان یک مقاومت سخت عمل خواهد کرد.

با این حال، شکست مقاومتی فعلی با سیو سود بالای سطح ۴۰ دلار مواجه است. اگر خریداران نتوانند قیمت را بالاتر از ۴۰ دلار نگه دارند، ممکن است جفت ارز BNB/USD برای چند روز دیگر در بازه ۳۶ تا ۴۰ دلار نوسان کند.

شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که احساسات صعودی نسبت به این ارز کاهش یافته و معامله گران شروع به سیو سود کرده اند.

بایننس کویننمودار ۴ ساعته BNB / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته این جفت ارز نشان می دهد که فروشنده ها بالاتر از سطح ۴۱ دلار شدیدا به فروش روی آورده اند، این مسئله از سایه های بلند روی دو کندل آخر قابل مشاهده است.

اگر قیمت تا زیر ۴۰ دلار کاهش یابد، در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با یک حمایت قوی روبرو می شود. بازگشت شدید از این سطح، نشانگر تقاضای زیاد در سطوح پایین تر بوده و خریداران احتمالا تلاش می کنند بار دیگر روند صعودی را از سر بگیرند.

برعکس، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین های متحرک بکشانند، یک تغییر احتمالی در روند کوتاه مدت را نشان خواهد داد.

UNI/USD

روز ۳۰ دسامبر یونی سوآپ (UNI) از ۲.۹۰ به ۴ دلار و روز بعد به ۵.۲۹ دلار افزایش یافت. در حال حاضر فروشنده ها تلاش می کنند این روند صعودی را در مقاومت ۵.۶۰ دلاری متوقف کنند، اما خبر خوب این است که خریداران خیلی میدان را خالی نکرده اند.

یونی سواپنمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی و RSI بالای ۶۷ نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از ۵.۶۰ دلار برسانند، جفت ارز UNI/USD می تواند روند صعودی خود را تا رسیده به ۷.۵۰ دلار و سپس به ۸.۶۰ دلار ادامه دهند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت دوباره از سطح ۵.۶۰ دلار ریزش کند، ممکن است این جفت ارز برای چند روز در محدوده ۴.۵۰ تا ۵.۶۰ دلار نوسان کند. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر حمایت ۴ دلاری بکشانند، این دیدگاه مثبت رد خواهد شد.

یونی سواپنمودار ۴ ساعته UNI / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته جفت ارز UNI/USD نشان می دهد که قیمت از مثلث متقارن روی نمودار شکسته شده است. اگر خریداران بتوانند از این شکست مقاومتی محافظت کنند، جفت ارز UNI/USD می تواند به سمت هدف ۶ دلاری برود.

برعکس، اگر قیمت به درون مثلث برگردد، ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ کاهش یابد. برگشت شدید از این حمایت نشانگر انباشت در سطوح پایین تر است و در این صورت خریداران بار دیگر سعی خواهد کرد حرکت صعودی را از سر بگیرند.

اگر این جفت ارز از سطح فعلی خود پایین تر بیاید و زیر مثلث شکسته شود، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد شد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا