ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه قیمت بیت کوین و اتریوم، پنج شنبه ۱۸ دی، آیا روند صعودی ادامه دارد؟

خرید قدرتمندانه سرمایه گذاران سازمانی یکی از دلایل اصلی روند صعودی بیت کوین است. برخی از سرمایه گذاران قصد خود را برای حفظ موقعیت های خود برای چند سال اعلام کردند، اما همچنین عاقلانه است که توجه داشته باشید که بسیاری از این سرمایه گذاران اخیرا به بیت کوین علاقه مند شده اند و تمایل آنها به HODL ممکن است شبیه نهنگ های اولیه بیت کوین نباشد.

بازار فعلی گاوی نیز می تواند با بازار گذشته متفاوت باشد زیرا در صورت هرگونه تغییر غیرمنتظره در بیت کوین، سرمایه گذاران سازمانی نمی توانند موقعیا های خود را حفظ کنند. در صورت کاهش عملکرد بیت کوین، این مدیران مجبورند با مشتریانی عصبانی روبرو شوند، بنابراین مهم است که هنگام بررسی تخمین های بالای قیمت توسط تحلیلگران، سطح خود را حفظ کنیم.

سونی سینگ، مدیر ارشد بازرگانی Bitpay، در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که اگر رالی بیت کوین ادامه یابد، سرمایه گذاران سازمانی ممکن است وسوسه شوند که سود خود را سیو کنند و بعید به نظر می رسد که HODL برای بلند مدت باشد.

در صورت بروز چنین اتفاقی، ممکن است بازارها با فروش زیادی روبرو شوند که ممکن است منجر به سقوط شدید شود، مگر اینکه سرمایه گذاران سازمانی جدید یا نهنگ های بلند مدت بیت کوین وارد عمل شوند و خرید کنند.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

معیارهای معینی از جمله افزایش سود آتی و فاندینگ ریت بالا حاکی از آن است که معامله گران در حال تلاش برای ادامه روند صعودی بیت کوین هستند. همانطور که در گذشته رخ داده است، کاهش شدید قیمت بیت کوین می تواند منجر به این شود که فعالان این بازار با لیکوئید شدن طولانی مدت روبرو شوند.

بنابراین، منطقی است که در این مقطع معامله گران احتیاط کنند و از اصول مدیریت ریسک  برای محافظت از سود خود استفاده می کنند.

در حالی که ممکن است روند رو به رشد بیت کوین به سمت ۳۶،۰۰۰ دلار کند شده باشد، چندین آلت کوین در حال افزایش هستند.

BTC / USD

سایه های بلند روی کندل های ۴ و ۵ ژانویه نشان می دهد که فروشنده ها سعی در اصلاح داشته اند اما خریداران با قدرت از آن دفاع کرده اند. بیت کوین امروز با افزایش قیمت و صعود بالاتر از ۳۴،۷۸۶.۰۴ دلار، روند صعودی را از سر گرفت.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

هدف بعدی ۳۷،۰۰۰ دلار است و اگر این سطح به دست بیاید، جفت ارز BTC / USD می تواند تا ۴۵،۰۰۰ دلار افزایش یابد.

با این حال، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در قلمرو اشباع خرید باقی مانده و این نشان دهنده خطر اصلاح است. اولین حمایت در جهت نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸،۲۱۳ دلار) است.

اگر این جفت ارز از این حمایت بازگردد، این نشان می دهد که معامله گران به خرید افت قیمت ادامه می دهند و این می تواند روند صعودی را سالم نگه دارد.

برعکس، اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، می تواند منجر به فروش بیشتر شود که می تواند جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲،۲۸۵ دلار) برساند.

ETH / USD

اتر (ETH) امروز روند صعودی را از سر گرفته است زیرا خریداران قیمت خود را به بالاترین سطح در روز ۴ ژانویه و ۱،۱۵۶.۴۵۶ رسانده اند. با این حال، RSI بالای ۸۸ نشان می دهد که بزرگترین آلتکوین در کوتاه مدت بیش از حد خرید می شود.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر قیمت بالاتر از ۱،۱۵۶.۴۵۶ دلار تداوم نیابد، جفت ارز ETH / USD می تواند قبل از اقدام بعدی، برای چند روز در محدوده ای نوسان کند.

برعکس، اگر جفت ارز بالای ۱،۱۵۶.۴۵۶ دلار دوام بیاورد ممکن است به ۱،۲۶۰ دلار و سپس به ۱،۴۲۰ دلار برسد.

در صورت کاهش قیمت و پایین آمدن قیمت حمایت ۸۴۰.۹۳ دلار، این جفت ارز تغییر روند احتمالی را نشان می دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا