بورساخبار بورس و اقتصاد

آینده بورس چقدر امیدوار‌کننده است؟

عقبگرد دوباره شاخص کل بورس تا کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دوباره موج نگرانی و تردید را به جان سهامداران بازار سرمایه انداخته است. سهامدارانی که تاکنون صبر کرده و برخلاف خیلی‌ها از بازار خارج نشدند اما حالا با تردیدهای جدی مواجه شده‌اند.

عقبگرد دوباره شاخص کل بورس تا کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، دوباره موجی از ناامیدی را برای سهامداران بازار سرمایه به دنبال داشته است. سهامدارانی که از مرداد امسال، نزدیک به ۵ ماه است که منتظر پایان اصلاح بازار و از سر گرفته شدن وضعیت عادی در بازار سرمایه هستند.

بسیاری از این سهامداران اعتقاد داشتند که با خروج سرمایه‌های ترسو و افراد مبتدی از بازار جو هیجانی بازار سرمایه فروکش می‌کند و تحلیل‌ها از روند آینده سهام‌ شرکت‌ها منطقی و تکنیکال می‌شود اما حالا با وجود خروج قابل توجه سرمایه از بورس، همچنان وضعیت ژر از بیم و امیدی به بازار حاکم است.

در ادامه نظرات برخی از سهامداران بورس را می‌خوانید:
«شاخص مجدد به کانال ۲ میلیون برمیگرده. واسه همین دارن سهامهارو خشک میکنن تا ملت همه بفروشن اینا جمع کنن و در نهایت صعود. بااین تورم وحشتناک و گرانی و سوددهی شرکتهای بورسی آخه چجور میشه بازار سهام به این روز بیفته !!!؟ تحمل کنید پیروزی با صابرین است»

«انقد عجول نباشین و با منفی شدن ترس ب خودتون راه ندین,دریل منفی شدن همینه ک تا ی ذره بازار منفی میشه همه میریزن صف فروش سهامشونو بفروشن و اینجوری فقط ارزش سهام کم میشه…بورس ینی سهامداری و یکمی نگاه بلند مدت ن ک تا ١ ماه بازار منفی میشه شما همه شوک میدین با صف فروش و منفی ترش میکنین»

«اخبار منفی و پیچیده زیاد شده بود از دوشنبه هفته پیش : ۱- حرف از انتقام نزدیک به سالگرد شهادت سردار ۲- حرف جنگ در انتهای ریاست جمهوری ترامپ در خاورمیانه ۳- قیمت دستوری فولاد زیر قیمت واقعی اون – ۴- مالیات از شرکتهای بورسی به دلایل نامعلوم ۵- انتظار به نتیجه انتخابات سنای امریکا که درنهایت به برد دموکراتها منجر شد(که اثر اون همین امروز قیمت طلا از ۱۹۶۰ دلار به ۱۹۰۰ دلار در ۲ ساعت ریزش کرد و افت قیمت کامودیتی ها ) و …»

« کل سرمایه مون ذوب شد رفت بابا بی خیال همش اصلاح اصلاح … اصلاح تا وقتی اصل پول هم از بین بره؟»

«دستکاری بورس عامل خراب شدن بازار… ما که رفتیم اما این بورس نشد»

«بخدا اگه تا عید تو بورس بمونیم ۱۰ هزار تومان هم ته حساب مون نمی مونه از من گفتن بود»

«دوستان چیزی به برگشت شاخص هر چند تا زیر ۱۵۰۰ نمونده.یعنی اگه شاخص زیر ۱۲۰۰ بره یعنی ۷۰ الی ۸۰ درصد سرمایه مردم دود میشه.فکر نکنم پایین تر از ۱۲۰۰ بره.هرچند بازم تاکید میکنم شاخص دستکاری شده اس.نهایت دوشنبه برمیگرده.»

«تجارت نیوز جان خودتان این مطلب رو پخش کنید. تور رو بخدا تو این مملکت کسی نیست که به این برنامه های دولت که صندوق پالایشی گران می فروشه و اون وقت شاخص هم می آره پایین رسیدگی کنه و دولت جوابگو باشه.به خدا قسم خرجی زن و بچه هامون بوده ۴۰ درصدش رفت»

کارشناسان چه می‌گویند؟

در این میان کارشناسان بازار سرمایه درباره آینده بلند مدت بازار نظرات متفاوت‌تری دارند. دسته‌ای از این کارشناسان می‌گویند که رشد شارپی سهام شرکت‌ها در نیمه اول امسال موجب شده که سود بسیاری از آنها پیش‌خور شود و فعلا اصلاح قیمت سهام شرکت‌ها ادامه دارد.

برخی دیگر هم اعتقاد دارند که با حضور جو بایدن، در کاخ سفید و کاهش احتمالی تهدیدها علیه ایران و همینطور برداشته شدن تحریم‌ها چشم‌انداز مثبتی برای رشد صنایع و صادرات وجود دارد و بورس در آینده روزهای مثبتی پیش رو دارد.

منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا