ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه قیمت بیتکوین و اتریوم، شنبه ۲۰ دی (۹ ژانویه ۲۰۲۱)

بیتکوین (BTC) در روز جمعه با ادامه خرید خریداران در هر سقوط جزئی، دوباره به بالاترین سطح جدید خود رسید. با توجه به اینکه قیمت به بالاترین حد رسیده است، بر اساس داده های وب سایت Companies Market Cap، ارزش بازار بیتکوین به بالاتر از ۷۷۵ میلیارد دلار رسید و آن را پشت سر فیس بوک قرار داد. این بدان معناست که تنها شش شرکت در جهان وجود دارند که در حال حاضر ارزش بازار بیشتر از بیتکوین دارند.

نمودار بازار

عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

بازار صعودی موجود باعث جذب سرمایه گذاران و معامله گران بسیاری شده است و سبب شده تمامی رکوردهای قبلی شکسته شوند. بر اساس داده های Skew، در کنار بازارهای اسپات، حجم معاملات آتی بیتکوین نیز افزایش یافته است و طی یک دوره ۲۴ ساعته بیش از ۹۷ میلیارد دلار رسیده است.

معامله گران باید به خاطر داشته باشند که وقتی بازار روند معکوس ایجاد کرد، فروش زیادی برای مقابله با آن انجام خواهد شد و این می تواند منجر به اصلاح شدید شود. در مسیر رسیدن به بالاترین سطح جدید، بازار در سطوح مقاومت متوقف نشد و در زمان ریزش، همین سطوح حمایتی ممکن است بی فایده باشد. بنابراین، معامله گران باید اصول مدیریت پول خود را رعایت کنند.

تحلیل بیتکوین

سایه بلند روی کندل امروز نشان می دهد که فروشنده ها سعی در عقب انداختن این روند داشتند اما خریداران تلاش آنها را ناکام گذاشتند و ریزش های روزانه را خریداری کردند. این روند به قدری قوی بوده است که از ۱۲ دسامبر اصلاح سه روزه متوالی صورت نگرفته است.

بیتکویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

رشد چند روز گذشته، شاخص مقاومت نسبی (RSI) را به عمق محدوده اشباع خرید رسانده است اما تقاضای خریداران را کاهش نداده است.

جفت ارز BTC / USD ممکن است در آینده افزایش یابد و به ۴۵،۰۰۰ دلار برسد و اگر این مقاومت شکسته شود، روند صعودی می تواند تا ۵۰،۰۰۰ دلار افزایش یابد. این سطح روانی می تواند مقاومت سختی داشته باشد و ممکن است منجر به اصلاح شود.

در روند نزولی، اولین حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰،۵۳۹ دلار) است. بازگشت شدید از این حمایت روند صعودی را دست نخورده نگه می دارد.

برعکس، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزول دهند، با حمایت بعدی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نزدیک به ۲۳،۲۱۸ دلار، این کاهش می تواند عمیق تر شود.

تحلیل اتر

اتر (ETH) در ۷ ژانویه یک کندل بلند Doji ساخت که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشنده ها در مورد حرکت بعدی است. این عدم اطمینان امروز نزولی شد و فروشنده ها قیمت را به ۱۰۶۳.۳۲۲ دلار رساندند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

با این حال، خریداران با قدرت این ریزش را خریداری کردند و در نتیجه سایه طولانی روی کندل روزانه ایجاد شد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱،۲۸۸.۶۶۸ دلار برسانند، جفت ارز ETH / USD می تواند به ۱،۴۲۰ دلار برسد. فروشنده ها ممکن است در این سطح سعی کنند چالش سختی را ایجاد کنند اما در صورت عبور، حرکت می تواند افزایش یابد و جفت ارز تا ۲،۰۰۰ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۱۰۶۳.۳۲۲ دلار سقوط کند، جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۸۶ دلار) سقوط کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا