ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین اصلاح شد، دش (DASH) ترکید! ۱۰۰% رشد در یک رالی کوتاه مدت

قیمت بیت کوین (BTC) پس از گذشت سه روز در ۱۰ ژانویه بار دیگر به زیر سطح ۴۰،۰۰۰ دلار کاهش یافت. این در حالی است که توجه معامله گران به سمت سایر آلتکوین ها همچون دش (DASH) و بیت کوین کش (BCH) جلب شده است.

نمودار-1-ساعتهنمودار BTC / USD یک ساعته در مقابل DASH / USD (نارنجی) ، BCH / USD (آبی). منبع: Tradingview

یک دلیل برای کاهش قیمت احتمال افزایش فروش ماینرها است. همانطور که روز گذشته گزارش شد، شاخص پوزیشن های معاملاتی ماینر ها (MPI) که نسبت خروجی BTC از تمام کیف پول های ماینرها به میانگین متحرک ۱ ساله آن را محاسبه می کند، به سطوح فروش ماینرها رسیده است.

کی یانگ جو، مدیر عامل شرکت CryptoQuant، اظهار کرد که از نظر او شاخص Miner Position یک سقف محلی را تشکیل داده است.

نمودار

دلایل دیگر تا حد زیادی تکنیکال است زیرا BTC به آلتکوین ها زمان کوتاهی برای جبران و رشد قیمتی به دلیل شرایط روانی می دهد. برای مثال، شاخص Crypto Fear و Greed به صورت خطرناکی بالا باقی مانده است که احتمال بازگشت آن وجود دارد. در واقع، شاخص برای مدت دو ماه بالای ۹۰ یا “حرص و طمع شدید” باقی مانده است که طولانی ترین دوره در تاریخ آن است.

شاخص-ترس-و-طمعشاخص Crypto Fear & Greed. منبع: Digital Assets Data

بیت کوین کش به دنبال شکست اتریوم است

در همین حال، فصل آلتکوین ها با روند صعودی که ظاهرا در معاملات روز یکشنبه از BTC به Bitcoin Cash تغییر کرده است، ادامه دارد. این ارز در ۲۴ ساعت گذشته از قیمت ۴۲۰ دلار به ۶۳۰ دلار رسیده است.

نمودار-روزانهنمودار کندل ۱ روزه (BCH / USD (Bitstamp. منبع: Tradingview

این حرکت BCH منجر به شکست تکنیکال بازار خرسی چند ساله است. اکنون BCH / USD در بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۸ است.

نمودارنمودار DASH / USD یک ساعته (Coinbase). منبع: Tradingview

با این حال، بیشترین سود آوری طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به Dash است که قیمت آن تقریبا ۴۰٪ افزایش یافته است. در طی رالی کوتاه مدت، دش (DASH) با بیش از ۱۰۰٪ افزایش از ۹۵ دلار به ۱۹۴ دلار رسید. بعد از آن، قیمت این رمز ارز به ناحیه ۱۴۰ دلار بازگشت.

این حرکت همچنین نشان دهنده یک شکست روند نزولی چند ساله است زیرا آلتکوین های بزرگ اکنون از آخر هفته گذشته اتریوم را دنبال می کنند که به گفته بسیاری از تحلیلگران، نشان دهنده شروع احتمالی فصل آلتکوین ها است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا