ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ADA EOS THETA AAVE

آلتکوین ها طی هفته گذشته به شدت تحرک داشتند و روند صعودی خوبی را آغاز کرده اند اما تثبیت فعلی بیت کوین (BTC) می تواند نشانه ای از معکوس شدن این روند در آینده نزدیک باشد.

مایکل سانشاین مدیر عامل Grayscale در طی مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که علاوه بر صندوق های تامینی، صندوق های بازنشستگی نیز سرمایه گذاری در محصولات خانواده Grayscale را آغاز کرده اند. این نشان می دهد که طیف گسترده ای از موسسات در حال جمع آوری بیت کوین (BTC) هستند.

با آغاز این روند، بانک های سرمایه گذاری همچنین تصمیم گرفته اند که عقب نمانند. پرونده ای که اخیرا از مورگان استنلی ثبت شده است، خرید ۱۰.۹٪ سهام شرکت اطلاعات تجاری MicroStrategy را نشان می دهد، حرکتی که احتمالاً به منظور جلب توجه در بیت کوین انجام شده است. مایکرواستراتژی ۷۰،۴۷۰ بیت کوین در اختیار دارد.

چندین تحلیلگر گمان می کنند که تقاضای فعلی نیز ممکن است به دلیل بستن موقعیت های طلا توسط سرمایه گذاران و خرید بیت کوین باشد. جیم کرامر، مجری برنامه CNBC Mad Money، در مورد پرسشی درباره عملکرد نامطلوب طلا، حدس زد که پول سازمانی ممکن است به ارزهای رمزپایه منتقل شده باشد.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمودار روزانه. منبع: Coin360

در حالی که گزارش های مثبتی در مورد خریدهای سازمانی ثبت شده است، معامله گران همچنین باید افرادی را که اقدام به فروش کرده اند ردیابی کنند زیرا در برخی مواقع حرکت از دست خواهد رفت و سرمایه گذاران به دنبال سیو سود خواهند بود.

تحلیلگران در شاخص های  Material نشان می دهند که نهنگ ها در ۷ ژانویه زمانی که بیت کوین به ۴۰ هزار دلار رسید، سود خود را سیو کرده اند. با این حال، خرید با قدرت در سطوح پایین تر منجر به بازگشت شدید شد.

اما این امر مانع فروش نهنگ ها نشده است. همانطور که از سپرده های متعدد ۱۰۰ میلیون دلاری به صرافی ها مشاهده می شود، نهنگ های بیت کوین در کره جنوبی موقعیت های خود را طی چند روز گذشته دامپ کرده اند. در حالی که فروش باعث میل زیاد به خروج نشده است، معامله گران باید مراقب پوزیشن های خود باشند زیرا حتی اگر چند سرمایه گذار بزرگ در ایالات متحده اقدام به خروج کنند، این می تواند منجر به سقوط شدید شود.

اگر بیت کوین به شدت اصلاح شود، اکثر آلت کوین ها نیز احتمالا از آن پیروی می کنند، اما اگر بیت کوین همچنان قوی بماند، این ۵ رمز ارز برتر می توانند در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشته باشند.

بیایید نمودارهای آنها را تجزیه و تحلیل کنیم تا سطوح مهم را تشخیص دهیم.

BTC / USD

طی چند هفته گذشته بیت کوین در یک روند صعودی قوی قرار داشته است، اما این افزایش شاخص قدرت نسبی (RSI) را به قلمروی اشباع خرید سوق داده است. در حالی که بازارها می توانند برای مدت طولانی در اشباع خرید بمانند، با هر افزایش، خطر اصلاح شدید افزایش می یابد.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اولین حمایت از روند نزولی پایین ترین نرخ در روز است که در ۸ ژانویه با قیمت ۳۶۵۱۸.۷۳ دلار انجام شد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، این نشان می دهد که معامله گران با عجله سود خود را سیو نمی کنند و با افت های جزئی خرید می کنند.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۱،۹۵۹.۶۳ دلار برسانند، روند صعودی می تواند با هدف بعدی ۴۵،۰۰۰ دلار و سپس ۵۰،۰۰۰ دلار از سر گرفته شود.

با این وجود، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر ۳۶۵۱۸.۷۳ دلار کاهش دهند، جفت ارز BTC / USD می تواند تا سطح ۳۸.۲٪ اصلاح فیبوناچی در آخرین مرحله صعود در ۳۲۸۱۶.۰۳.۰۳ دلار سقوط کند.

این یک حمایت مهم است زیرا در صورت شکستن، ممکن است چندین معامله گر وحشت زده شوند و موقعیت های خود را دامپ کنند که ممکن است منجر به اصلاح عمیق تر در سطح ۶۱.۸٪ اصلاح شده در ۲۷،۱۶۷.۱۰ دلار شود.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت در حال حاضر در محدوده ۳۸،۰۰۰ تا ۴۱،۹۵۹،۶۳ دلار است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از حد مجاز برسانند، ممکن است روند صعودی از سر گرفته شود.

از طرف دیگر، اگر فروشنده ها قیمت را زیر سطح حمایت بکشانند، معامله گران می توانند سیو سود کنند.

حمایت بعدی در روند نزولی، میانگین متحرک ۵۰ ساده است که در طی اصلاحات قبلی در این روند صعودی، قاطعانه شکسته نشده است. بنابراین، اگر این حمایت ترک بخورد، نشان دهنده تغییر روند احتمالی است.

ADA / USD

کاردانو (ADA) در حال حاضر در یک روند صعودی در حال تثبیت است. طی چند روز گذشته این آلت کوین بین ۰.۲۶۳۲۸۱۱ تا ۰.۳۵۴۲۸۵۷ دلار گیر افتاده که RSI را از سطح خرید بسیار زیاد، پایین آورده است.

کاردانونمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

خریداران در حال حاضر در نزدیکی سطح ۰.۳۴ دلار با مقاومت سختی روبرو هستند اما یک نشانه مثبت این است که هنوز هیچ نشانه ای از وحشت فروش وجود ندارد. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از مقاومت بالایی قرار دهند، مرحله بعدی روند صعودی می تواند از سر گرفته شود.

هدف جفت ارز ADA / USD 0.449 دلار است اما فروشنده ها مقاومت سختی در حدود ۰.۴۰ دلار دارند. با این حال، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت برسانند، جفت ارز می تواند به سطح روانی ۰.۵۰ دلار برسد.

اگر جفت ارز کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۳۴ دلار) برسد، این نمای صعودی باطل خواهد شد.

کاردانونمودار ۴ ساعته ADA / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک مثلث متقارن را نشان می دهد که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. خریداران در حال حاضر در تلاش برای دفاع از ۲۰-EMA هستند. اگر قیمت از سطح فعلی برگردد، خریداران سعی می کنند جفت را از بالای مثلث فشار دهند.

در صورت موفقیت، جفت ارز ممکن است به ۰.۵۲۵ دلار برسد. با این حال، اگر جفت ارز به زیر مثلث سقوط کند، حمایت بعدی از ۵۰-SMA است ، اما اگر این حمایت نیز شکسته شود، کاهش می تواند به ۰.۲۰ دلار برسد.

EOS / USD

EOS در محدوده وسیعی بین ۲.۲۰ تا ۳.۹۴۹ دلار معامله شده است. این آلت کوین امروز از مقاومت بالایی به شدت کاهش یافت که این امر فروش پرقدرت فروشنده ها را نشان می دهد.

ایاسنمودار روزانه EOS / USDT. منبع: TradingView

با این حال، اگر خریداران از میانگین متحرک دفاع کنند، جفت ارز EOS / USD ممکن است دوباره تلاش کند تا به مقاومت بالایی نزدیک به ۳.۹۴۹ دلار برسد. شکست در این سطح آغاز روند صعودی جدیدی را نشان می دهد که ممکن است به ۵.۶۹۸ دلار برسد.

اگر فروشنده ها قیمت را زیر میانگین متحرک حفظ کنند، این پیش بینی نامعتبر خواهد شد. چنین حرکتی می تواند منجر به سقوط سطح حمایت ۲.۲۰ دلار شود و این ممکن است جفت ارز را برای چند روز دیگر در نوسان نگه دارد.

ایاسنمودار ۴ ساعته EOS / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت از مقاومت بالایی به شدت کاهش یافته و زیر هر دو میانگین متحرک شکسته شده است. این نشان دهنده فروش پرقدرت فروشنده ها است.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و از ۲۰-EMA بالاتر رود، این احتمال وجود دارد که فروش به پایان رسیده باشد. خریداران ممکن است دوباره سعی کنند قیمت را به مقاومت بالایی برسانند.

برعکس، اگر فروشنده ها قیمت را زیر ۳ دلار حفظ کنند، جفت ارز ممکن است به ۲.۵۰ دلار و سپس به ۲.۲۰ دلار کاهش یابد.

THETA / USD

طی چند روز گذشته THETA در حال صعود است. قیمت در حال افزایش است که نشان می دهد هر تلاشی برای رالی با فروش فروشنده ها روبرو می شود.

تتانمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

با این حال، یک نکته جزئی این است که خریداران اجازه نداده اند قیمت به زیر حمایت ۱.۷۶۱۱ دلار برسد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۷۴ دلار) دقیقا زیر این سطح است و خریداران احتمالاً با قدرت از آن دفاع می کنند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۲.۲۰ دلار برسانند، جفت THETA / USD ممکن است به ۲.۵۱ دلار افزایش یابد. میانگین متحرک صعودی و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران کنترل دارند.

اگر فروشنده ها به فروش خود ادامه دهند و جفت را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه غرق کنند، ممکن است دروازه های سقوط به SMA 50 روزه (۱.۱۲ دلار) را باز کند.

تتانمودار ۴ ساعته THETA / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته یک شکل مثلث نزولی را نشان می دهد. میانگین متحرک ثابت و RSI دقیقا زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را زیر ۱.۷۶۱۱ دلار کشانده و حفظ کنند، الگوی مثلث نزولی کامل خواهد شد و این می تواند قیمت را به ۱.۰۱ دلار کاهش دهد.

از طرف دیگر، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای مثلث برسانند، الگوی نزولی را باطل می کند. این می تواند قیمت را به ۲.۵۱ دلار برساند و اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از این مقاومت قرار دهند، حرکت صعودی می تواند به ۲.۹۵ دلار برسد.

AAVE / USD

AAVE در حال حاضر در روند صعودی قرار دارد. با این حال، سایه بلند روی کندل امروز نشان می دهد که فروشنده ها در سطوح بالاتر به شدت اقدام به فروش می کنند.

آوینمودار روزانه AAVE / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است. در صورت اصلاح بیشتر جفت ارز AAVE / USD، بازپرداخت نرخ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۹.۹۳ دلار) تأیید می کند که معامله گران به خریدهای خود ادامه می دهند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱۳۵.۹۹ دلار برسانند، روند صعودی می تواند با هدف بعدی ۱۵۰ دلار ادامه یابد.

با این حال، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این جفت ارز می تواند به SMA 50 روزه (۸۵ دلار) سقوط کند. شکست در زیر این حمایت می تواند منجر به سقوط به ۷۰ دلار و سپس به ۶۰ دلار شود.

آوینمودار ۴ ساعته AAVE / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در یک کانال صعودی معامله می شود. خریداران در حال حاضر در تلاش برای دفاع از ۲۰-EMA هستند. یک جهش شدید می تواند قیمت را به خط مقاومت کانال منتقل کند.

شکست بالای کانال می تواند منجر به یک حرکت صعودی شدید شود اما اگر قیمت از خط مقاومت کانال پایین بیاید، ممکن است جفت ارز برای چند روز در داخل کانال معامله شود.

اگر قیمت زیر ۲۰-EMA شکسته شود، افت در خط حمایتی کانال امکان پذیر است. بازگشت شدید از این حمایت روند صعودی را دست نخورده نگه می دارد اما شکست در زیر آن می تواند نشانه تغییر روند باشد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا