ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین با لیکوئید ۲.۷ میلیارد دلاری معاملات آتی مواجه شده است! + جزئیات

بیش از ۲.۷ میلیارد دلار قرارداد آتی در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس داده های Bybt.com لیکوئید شد. این باعث شد که قیمت بیت کوین (BTC) در یک بازه زمانی کوتاه با کاهش از ۴۱،۰۰۰ دلار به زیر ۳۲،۶۰۰ دلار رسیده و افت زیادی داشته باشد.

بیت-کویننمودار قیمت ۴ ساعته (BTC / USDT (Binance. منبع: TradingView.com

چرا لیکوئیدهای گسترده باعث افت بیت کوین می شود؟

در بازار آتی، لیکوئید موقعیت ها اتفاق می افتد زیرا معامله گران برای ترید با پوزیشن های بزرگتر، سرمایه اضافی قرض می کنند.

به عنوان مثال، صرافی ها در بازار آتی بیت کوین به طور معمول تا ۱۰۰ برابر اهرم ارائه می دهند. این به معامله گران اجازه می دهد ۱۰۰ برابر سرمایه اولیه خود را برای ترید BTC وام بگیرند.

نکته منفی اهرم این است که وقتی قیمت بیت کوین یک افت جزئی را می بیند، می تواند باعث از بین رفتن پوزیشن یا بی ارزش شدن آن شود.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم یک تریدر از اهرم ۱۰ برابر استفاده می کند و ۱۰ برابر سرمایه خود را برای خرید بیت کوین با ۴۰،۰۰۰ دلار وام می گیرد. اگر قیمت ۱۰٪ کاهش یابد و به ۳۶،۰۰۰ دلار برسد، موقعیت لیکوئید می شود.

وقتی یک موقعیت لانگ لیکوئید می شود، موقعیت به بازار فروخته می شود. از این رو، اگر بیشتر بازار مشتاق بیت کوین است و قراردادهای طولانی مدت لیکوئید می شوند، فشار فروش گسترده ای ایجاد می کند.

در تاریخ ۱۱ ژانویه، بازار بیت کوین شاهد یک فشار طولانی ناشی از سفارشات فروش بزرگ در Coinbase بود. فروش نهنگ ها یا سرمایه گذاران با میزان دارایی بالا، باعث شد بسیاری از قراردادهای طولانی مدت در عرض چند ساعت لیکوئید شود.

لیکوئیدهای متوالی منجر به اثر دومینو و در نتیجه فروش شدید و اصلاح ۱۶٪ شد.

اما، یک نشانه خوش بینانه این است که اصلاح در حدود ۳۲،۷۰۰ دلار به پایان رسیده است، که تحلیلگران Whalemap آن را منطقه حمایت از خوشه نهنگ توصیف کردند.

هنگامی که نهنگ ها بیت کوین را در سطح مشخصی خریداری می کنند و آنها را تکان نمی دهند، یک خوشه نهنگ شکل می گیرد. این سطح اغلب به یک منطقه حمایتی تبدیل می شود، زیرا در صورت افت بزرگ، نهنگ ها احتمالاً ورودی های خود را دو برابر می کنند و قیمت BTC به آن سطح کاهش می یابد.

خوشه نهنگ
منبع: Whalemap

در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگرچه بیت کوین افت زیادی داشت، اما احساس کلی بازار در مورد BTC همچنان خوش بینانه است.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، Elias Simos، متخصص پروتکل در Bison Trails، مشخص کرد که تعداد نهنگ ها در واقع پس از کاهش قیمت بیت کوین افزایش می یابد.

این روند نشان می دهد که نهنگ ها با وقوع لیکوئیدها در حال تثبیت هستند که اتفاق مثبتی است. تحلیلگران Glassnode، یک شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای، توضیح دادند که با وجود افت، اصول فاندامنتال بیت کوین دست نخورده باقی مانده است. آنها تأکید کردند که میزان هش شبکه Bitcoin و دشواری استخراج هنوز در بالاترین حد ممکن است. تحلیلگران خاطرنشان کردند:

در حالی که امروز ارزش BTC کاهش یافته است، اما اصول زنجیره ای همچنان قوی هستند و این نشان دهنده یک شبکه سالم است. سختی استخراج بیت کوین و میزان هش در بالاترین میزان در طول تاریخ است.

در حالی که تا به امروز این ۱۵٪ تا ۲۵٪ فعلی بزرگترین بازده برای این چرخه صعودی است، لازم به ذکر است که اصلاحات ۳۰٪ بی شماری در طول چرخه گاوی ۲۰۱۷ بیت کوین رخ داده است.

همانطور که Cointelegraph قبلا گزارش داده بود، پولبک فعلی قیمت BTC همزمان با کف سازی شاخص مقاومت دلار است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا