ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین به محدوده ۳۰،۰۰۰ دلار بر می گردد + ۵ دلیل

بیت کوین هفته ی جدیدی را آغاز کرده است اما همچنان هیجانات قیمتی برای این رمزارز ادامه دار است. تفاوت در مسیر است که این بار راه نزول را در پیش گرفته است و دیگر خبری از رکورد شکنی نیست. این ۵ علت اساسی را در نظر بگیرید و به آنها دقت کنید.

۱_ فروش بیت کوین توسط موسسات بزرگ

خبری که امروز معامله گران را درگیر کرده است فروش زیاد این رمزارز در روزهای شنبه و یک شنبه می باشد. بیتکوین دچار ریزش شد و از سقف قیمتی در ۴۲،۰۰۰ دلار به ۳۲،۳۰۰ دلار رسید.

این سقوط، بعد از ریزش ماه مارس در سال گذشته، بزرگترین افت قیمتی بوده است. اما نکته اینجاست که این ریزش توسط بسیاری از تحلیلگران پیش بینی شده بود زیرا آنان معتقد بودند که بیتکوین بیش از حد رشد کرده است.

نمودار بیتکوینمی توان گفت این افت ۲۳ درصدی برای دارندگان و هولدر های بلند مدت بیت کوین، اتفاق جدیدی نمی باشد و داده ها نشان می دهد که با وجود افت شدید تا محدوده ۳۰ هزار دلار، همچنان خریداران در این سطح از بیت کوین حمایت می کنند.

این اتفاقات برای موسساتی مانند Guggenheim که اعلام کرده بودند قصد خریداری این رمزارز را دارند، چندان رضایت  بخش نبوده است و Scott Minerd، مدیر سرمایه گذاری در این شرکت اعلام کرد که بخشی از بیت کوین های خریداری شده را به فروش خواهد رساند. وی اظهار داشت:

روند پارابولیک بیتکوین در کوتاه مدت پایدار نیست و احتمال ریزش وجود دارد. ما از هدف قیمتی ۳۵،۰۰۰ دلار بالاتر رفته ایم. وقت آن است تا مقداری از سکه ها را از دور خارج کنیم.

برخی افراد نیز بر این باورند که این ریزش قیمتی می تواند فرصت مناسب برای خریداران بزرگ باشد.

David Gokhshtein، بنیانگذار Gokhshtein Media در مورد شرایط حال حاضر گفت:

موسسات می ترسند و برخی نیز در صدد این هستند تا بیت کوین های بیشتری بخرند.

۲_ تصمیم چاپ ۳ تریلیون دلار پول توسط دولت بایدن

در ایالات متحده ی آمریکا، روند صعودی بیت کوین با تصویب بسته حمایتی ۳ تریلیون دلاری در دولت بایدن نمایان شده است. این در حالی است که رشد شاخص دلار آمریکا تاثیر بسیار منفی بر بیت کوین گذاشته است.

همبستگی منفی بیت کوین و شاخص دلار آمریکا در روز های گذشته بیشتر شده است. این شاخص بعد از رسیدن به کمترین میزان خود از ماه مارس ۲۰۱۸، به بالای ۹۰ رسیده است.

در سال گذشته میلادی، ضعف شاخص دلار با رشد قیمتی بیت کوین همراه شده بود. این در حالی است که دیگر همبستگی های بیت کوین با سایر موارد و پارامترها در حال شکسته شدن است.

Matt Maley، استراتژیست بازار در Miller Tabak + Co، در این خصوص عنوان کرد:

شاخص دلار به شکل قابل توجهی در ناحیه اشباع فروش قرار دارد و نفرت نسبت به آن بالا بوده است. اما این روند ادامه نمی یابد و به زودی شاهد رالی در این شاخص خواهیم بود.

با این حال در بلند مدت، مشخص بود که در نهایت اقتصاد آمریکا به سختی دچار خواهد شد. دولت جدید بایدن قصد دارد تا به شهروندان آمریکایی بسته حمایتی ۲،۰۰۰ دلاری بدهد که ارزش مجموع آن نزدیک به ۳ تریلیون دلار است.

اگر این لایحه تصویب شود، نقدینگی بانک مرکزی به بیشترین حد خود از بعد از کرونا می رسد و بدهی فدرال رزرو را برای اولین بار در تاریخ به بالای ۳۰ تریلیون دلار می رساند.

دلار

۳_ روند صعودی بازار سهام

معامله گران سهام در جهان امیدوارند تا در هفته ی جاری سود بیشتری را کسب کنند. اتفاقات اخیر آمریکا به افزایش سود بازار سهام اکثر کشور ها، کمک کرده است.

در روز دوشنبه، بازار سهام هند توجه ها را به خود جلب کرد و شاخص های آن در حال ثبت رکوردهای تاریخی جدید است. دیگر بازار های سهام نیز به سقف تاریخی خود رسیده اند و یا در نزدیکی آن قرار دارند. در آسیا، هنگ کنگ و کره جنوبی با رشد ارزش بازار مواجه شده اند. این در حالی است که بازار استرالیا دچار افت شده است.

بازار آتی آمریکا نیز پیش از بازگشایی بازار وال استریت، منفی بود. طلا نیز تقریبا ثابت و قیمت نفت با رشد همراه بوده است.

وجود همبستگی میان قیمت بیت کوین و بازار سهام، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و نمی توان از آن به قطعیت صحبت کرد زیرا که تحرکات قیمتی در آخر هفته این بازارها شبیه هم نبوده است. اکثریت سهام های بازار به جز تسلا نتوانسته اند عملکردی بهتر از بیت کوین داشته باشند. این در حالی است که بیت کوین تا حد زیادی مسیر خودش را دنبال کرده و تحت تاثیر بازارهای جهانی بزرگ قرار نگرفته است.

۴_ فروش بیت کوین توسط ماینرها

یک توضیح ساده برای ریزش قیمت بیتکوین این است که افت قیمتی بیشتر در درون شبکه بیت کوین رخ داده است. این یک اتفاق تاریخی برای بیت کوین است. به نظر می رسد که ماینرها مجددا در سقف قیمتی اخیر اقدام به فروش بیت کوین های خود کرده اند.

طبق اطلاعات CryptoQuant، میزان این فروش به بیشترین حد خود از جولای ۲۰۱۹ رسیده است. نکته قابل توجه این است که این میزان فروش بعد از هاوینگ اتفاق افتاده است.

CryptoQuant، از شاخص معاملات ماینرها (MPI)  برای اندازه گیری سهم بیت کوین های ماینرها استفاده می کند. مدیر عامل این شرکت در خصوص شرایط نزولی کوتاه مدت بازار گفت:

از دسامبر سال گذشته، آنها در حال فروش بیت کوین می باشند. اما اصلاح های قیمتی به دلیل قدرت خرید موسسات، ضعیف بوده است.

Joseph Young، تحلیلگر وبسایت Cointelegraph در خصوص رسیدن بیت کوین به سقف ۴۲،۰۰۰ دلار و پایان یافتن دوره صعودی بازار گفت:

امروز ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه لیکوئید شد. جواب ساده علت آن این است که بازار از محدوده خود خارج گشته و طمع کارانه شده است. به خرید در پایین ۳۹ هزار دلار ادامه دهید.

نمودار

۵_ فصل دوم آلتکوین ها هنوز شروع نشده است

سطوح پایین تر بیت کوین، می تواند یک هدیه برای دارندگان آلتکوین ها باشد. آن ها منتظر بودند تا چرخه ی صعودی بیت کوین سرانجام فرصتی به آلت کوین ها بدهد.

van de Poppe معتقد است که آلتکوین ها در طی رالی بیت کوین، عملکرد خوبی نداشته اند و ممکن است عملکرد خوب آنها بعد از آرام گرفتن بیت کوین شروع شود. او در این خصوص اظهار داشت:

میزان تسلط آلتکوین ها بر بازار، همچنان عالی به نظر می رسد. اولین موج واکنشی آلتکوین ها در حجم بازار ۳۲۰ میلیارد دلاری رخ داد. تا وقتی که سهم آنها از بازار در بالای ۲۲۵ میلیارد دلار قرار دارد، موج بعدی می تواند حجم بازار آلتکوین ها را به رکورد تاریخی برساند.

در روز دوشنبه، آلتکوین ها از روند نزولی بیت کوین پیروی کرده و حتی به سطوح پایین تری نیز رسیدند.

در بین ده ارز برتر بازار از نظر حجم، بسیاری از آنها بین ۱۷% تا ۲۰% افت داشته اند. اتریوم به نزدیکی حمایت ۱،۰۰۰ دلار رسیده است. برخلاف این روند نزولی، بسیاری از آلتکوین ها در تایم فریم طولانی تر همچنان صعودی هستند. در این بین، کاردانو همچنان نسبت به هفته ی گذشته ۲۷% رشد را داشته است.

منبع: Cointelegraph

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا