ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه قیمت بیتکوین (BTC) و اتریوم (ETH)، سه شنبه ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱

اصلاح شدید بیت کوین (BTC) ممکن است روند صعودی آن را نشکسته باشد، اما چندین آلتکوین نشان داده اند که یک سقف کوتاه مدت وجود دارد.

پس از یک روند باورنکردنی و رسیدن به نزدیکی ۴۲،۰۰۰ دلار، قیمت بیت کوین (BTC) سرانجام وارد یک اصلاح قابل توجه شد و در زمان نوشتن این مطلب، قیمت حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است. اگرچه افت سریع به ۳۰،۴۰۲ دلار ممکن است باعث نگرانی هولدرها نشود، اما قطره های بزرگ مانند آنچه در ۲۴ ساعت گذشته مشاهده شده است به راحتی می توانند سبد سهام یک معامله گر اهرمی را منفجر کنند. حرکت نزولی شدید همچنین می تواند قسمت عمده ای از سودهای حاصل از چند هفته گذشته را از بین ببرد.

اطلاعات حاصل از Bybt نشان می دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته قراردادهای آتی با ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد دلار لیکوئید شده است.

هنگامی که معامله گران در موقعیت های طولانی شروع به لیکوئید کردن می کنند، معامله گرانی که منتظر خرید بوده اند از خرید خودداری می کنند زیرا انتظار می رود یک فرصت مناسبتر برای خرید در یک معامله فراهم شود. این کمبود تقاضا و عرضه بیش از حد مانند آنچه امروز مشاهده می شود، افت می کند.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

در زمان وحشت فروش، سطح حمایتی نمی تواند روند نزولی را متوقف کند. معامله گران حرفه ای معمولا برای گرفتن چاقوی در حال افتادن اقدامی نمی کنند. آنها ترجیح می دهند قبل از پرش برای خرید صبر کنند تا کف اضافی پاک شود و فروش فروکش کند.

BTC / USD

بیت کوین در ۱۰ ژانویه به پایین ترین سطح روزانه ۳۵،۱۱۱.۵۸ دلار رسید اما قیمت به شدت بهبود یافت و در ۳۸،۱۶۱،۰۴ دلار بسته شد. با این حال، فروشنده ها دوباره فروش پرقدرت را آغاز کردند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز BTC / USD در پایین ترین سطح حمایت مهم در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲،۰۹۳ دلار) شکسته شد اما در سطح ۲۹،۶۸۸.۱۰ دلار نزدیک به ۳۸.۲٪ بهبود در سطح فیبوناچی حمایت یافت.

اگر باز پس گرفتن ۲۹،۶۸۸.۱۰ دلار ادامه یابد، پس از یک دوره طولانی گاوی به عنوان یک اصلاح نرمال در نظر گرفته می شود. سپس خریداران دوباره تلاش می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

برعکس، اگر فروشندهه ها قیمت خود را به زیر ۲۹،۶۸۸.۱۰ دلار برسانند، حمایت بعدی در سطح ۵۰٪ اصلاح شده در ۲۵،۸۹۷.۴۲ دلار است، که دقیقا بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و ۲۴،۳۰۷ دلار است.

سقوط عمیق به این سطح نشان می دهد که حرکت صعودی شکسته شده و این جفت ارز ممکن است روند جدیدی را آغاز کند.

ETH / USD

اتر (ETH) در ۱۰ ژانویه یک کندل بلند Doji ایجاد کرد و امروز با سقوط شدید روبرو شد، که حکایت از سیو سود بسیار زیاد معامله گران دارد. خریداران در حال حاضر در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۵۶ دلار) دفاع کنند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

در صورت موفقیت، جفت ارز ETH / USD ممکن است به ۱،۱۰۰ دلار افزایش یابد، جایی که فروشنده ها ممکن است دوباره وارد عمل شوند و در رالی اقدام به فروش کنند. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد اما خریداران اجازه ندهند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، می تواند منجر به تثبیت برای چند روز شود.

برعکس، اگر فروشنده ها قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، توقف بعدی ۸۴۰.۹۳ دلار است و اگر این حمایت نیز شکسته شود، ممکن است افت به SMA 50 روزه با ۷۱۲ دلار باشد. هرچه ریزش عمیق تر باشد، مدت بیشتری طول می کشد تا خریداران بتوانند مرحله بهبودی خود را انجام دهند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا