ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیتکوین فقط ۲% از ارزش طلا را به خود اختصاص داده است!

اطلاعات جدید نشان می دهد که بیتکوین در واقع فقط ۲٪ از ارزش بازار طلا را به خود اختصاص داده است. CryptoQuant می گوید رسیدن به ۱۰٪ از ارزش بازار طلا به این معنی است که هر بیت کوین ۱۵۴،۰۰۰ دلار قیمت دارد.

یک شاخص مشهور نشان می دهد که بیت کوین (BTC) بیش از ادعای داده های قدیمی عمل کرده و ۱۰ درصد از کل ارزش بازار طلا را بلعیده است.

با برجسته کردن اعداد از ارزش تحقق یافته بیت کوین در ۱۲ ژانویه، کی یانگ جو، مدیرعامل منبع تحلیلی CryptoQuant، گفت که این ارز رمزپایه کمتر از ارزش بازار طلا را تصرف کرده است.

با رشد قیمت بیت کوین در اواخر سال ۲۰۲۰ و رسیدن به بالاترین رقم ۴۲،۰۰۰ دلار در هفته گذشته، روایتی به نظر می رسید که سرمایه گذاران برای خرید BTC، طلا می فروشند و بنابراین بیت کوین حدود ۷ درصد از ارزش بازار این فلز گرانبها یعنی حدود ۱۰ تریلیون دلار را گرفته است.

Ki می گوید با استفاده از ارزش تحقق یافته، که سقف بازار را به روشی متفاوت و دقیق تر محاسبه می کند، “سرقت” واقعی از طلا به میزان ۲٪ است.

بر خلاف ارزش بازار، این معیار قیمت بیت کوین را زمانی که آخرین حرکت خود را انجام داده، اندازه گیری می کندو حرکات سوداگرانه را حذف می کند. میزان کل همچنان توسط بیت کوین هایی که مدتهاست از دست رفته اند و آخرین قیمت انها احتمالاً بسیار پایین تر از قیمت امروز است، پایین تر نگه داشته می شود.

بیتکوین

بیتکوین نمودار سقفی را تحقق بخشید. منبع: کی یانگ جو / توییتر

ارزش محقق شده بیت کوین در روز چهارشنبه ۲۲۷ میلیارد دلار بود، در حالی که ارزش استاندارد بازار آن ۶۴۵ میلیارد دلار بود.

علی رغم پیشروی تقریبا کند، بیت کوین هنوز در برابر طلا بسیار خوب پیش می رود و حتی با وجود ریزش BTC / USD در روز دوشنبه به حدود ۳۰،۰۰۰ دلار، باز هم طلا نتوانست ضررهای خود را جبران کند.

بر اساس داده های Buy Bitcoin Worldwide، بیتکوین در زمان انتشار این مطلب، ۱۸،۶ اونس فلز گرانبها خریداری کرده است.

همبستگی بیت کوین با طلا در این هفته به سمت صفر پیش رفت که در مقایسه با بالاترین میزان در ماه اکتبر کاهش معناداری داشت.

بیت کوین

نمودار همبستگی ۹۰ روزه بیت کوین. منبع: Digital Assets Data

پیش از این، کارشناسان اظهار داشتند که بیت کوین قبلا کل ارزش ۱۰ تریلیون دلاری طلا را در تاریخ ۱۲ ساله خود منتقل کرده است.

با این حال، همانطور که Cointelegraph گزارش داد، انتقاد طرفداران طلا همچنان ادامه دارد، زیرا پیتر شیف هم وضعیت بیت کوین را به عنوان پناهگاه امن و مدارایی مورد علاقه سرمایه گذاران سازمانی زیر سوال برده است.

بیت کوین روز جمعه نزدیک ۴۲ دلار و دوشنبه نزدیک ۳۰ دلار معامله شد. دارایی ای که در آخر هفته ۲۸٪ کاهش یابد، یک پناهگاه امن برای ذخیره پول و محافظت مناسبی در برابر تورم نیست.

او این هفته در توییت خود نوشت:

اگر می خواهید در بیتکوین قمار کنید، بیت کوین بخرید. اما اگر می خواهید از تورم جلوگیری کنید، طلا بخرید.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا