ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل قیمت BTC و ETH، پنج شنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱

از آنجا که قیمت BTC در حال نوسان است، معامله گران در حال انتقال سرمایه خود به آلتکوین های منتخب هستند.

۱۰۰ آدرس برتر بیت کوین طی ۳۰ روز گذشته ۳۳۴،۰۰۰ BTC را به دارایی های موجود خود اضافه کرده اند. این یک نشانه واضح است که نهنگ ها و سرمایه گذاران سازمانی این سهام را خریداری کرده اند. نشانه مثبت این است که اکثر آنها نسبت به کاهش اخیر قیمت بیت کوین واکنش نشان نداده اند. این نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین به جای اینکه به دنبال سود سریع باشند، نگاه بلند مدت دارند و در این بازه زمانی در حال افزایش هستند.

یکی از عوامل مهم در رالی اخیر این است که بسیاری از خریدها توسط سرمایه گذاران سازمانی انجام شده است که در گذشته نسبت به بیت کوین انتقاد داشتند. وقتی Howard Marks، رئیس و بنیانگذار Oaktree Capital، در حال تصحیح دیدگاه منفی قبلی خود در مورد بیت کوین است، یعنی اینکه این لیست احتمالا بزرگتر خواهد شد. Marks در آخرین یادداشت خود گفت که “خوشبختانه” پسرش مقدار قابل توجهی بیت کوین برای خانواده خریداری کرده است.

چندین سرمایه گذار سازمانی نسبت به سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی انتقاد کرده اند اما تاکنون آنها در درجه اول از طلا برای پرتفوی خود استفاده می کردند. آنهایی که حتی بخش کوچکی از طلاهای خود را به بیت کوین منتقل کرده اند، سودهای کلانی به دست آورده اند.

نمودار-بازار

عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

Ruffer Investment یکی از این شرکت ها، در ماه نوامبر ۲.۵٪ از صندوق چند استراتژی خود را از طلا به بیت کوین تبدیل کرده بود و از آن زمان به بعد، طلا ۴٪ ناچیز بازده داشته است و بیت کوین، حتی پس از سقوط اخیر، هنوز ۹۲٪ رشد را نشان می دهد.

با این سودهای بزرگ، شرکت ها به راحتی می توانند از همتایان خود بهتر عمل کنند. بسیاری از تحلیلگران اظهار داشتند که ورود سرمایه گذاران سازمانی موجب افزایش روند فعلی بیت کوین شده است و به همین دلیل، معامله گران به دنبال سیگنال هایی برای خرید مجدد سرمایه گذاران بزرگ خواهند بود.

BTC / USD

سایه بلند روی کندل ۱۱ ژانویه نشان می دهد که خریداران با قدرت پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲،۷۰۵ دلار) را خریداری کردند. با این حال، عدم موفقیت خریداران در از سرگیری روند صعودی در ۱۲ ژانویه نشان می دهد که فروشنده ها در هر رالی جزئی به فروش خود ادامه می دهند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

در حالی که خریداران سعی در دفاع از آن دارند، فروشنده ها می خواهند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بشکنند و حفظ کنند. اگر جفت ارز BTC / USD طی چند روز آینده به شدت برنگردد، ممکن است منجر به تسلیم خریداران شود و معامله گران کوتاه مدت در سطوح بالاتر گیر کنند.

در صورت تشدید فروش، جفت ارز BTC / USD ممکن است به زیر سطح ۳۸.۲٪ اصلاح شده فیبوناچی در ۲۹،۶۸۸.۱۰ دلار برسد و به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴،۹۸۳ دلار) سقوط کند. چنین حرکتی نشان خواهد داد که حرکت صعودی ضعیف شده است و این ممکن است منجر به چند روز نوسان شود.

از طرف دیگر، اگر جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، خریداران سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از ۴۱،۹۵۹.۶۳ دلار برسانند، می تواند شتاب بگیرد.

ETH / USD

خریداران با قدرت اتر (ETH) را در حین افت قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۸۲ دلار) در ۱۱ ژانویه خریدند، اما آنها نتوانستند روند بهبودی را در ۱۲ ژانویه حفظ کنند. این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کمتر می شود.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

با این حال، نشان مثبت این است که خریداران امروز دوباره افت قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را خریداری کردند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت را به بالای ۱،۱۵۰ دلار برسانند و در صورت موفقیت، جفت ارز ETH / USD ممکن است به ۱،۳۰۰ دلار برسد. شکست این مقاومت ممکن است روند صعودی را از سر بگیرد.

برعکس، اگر جفت ارز کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این افت می تواند به ۸۴۰.۹۳ دلار و سپس به SMA 50 روزه (۷۳۲ دلار) برسد. شکست در زیر این حمایت نشانگر بازگشت فروشنده ها به بازی است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا