ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ۲۷ هزار دلار در یک سناریوی نزولی!

تحلیلگران می گویند بیت کوین در یک سناریوی نزولی می تواند تا ۲۷،۰۰۰ دلار پایین بیاید که باعث وحشت در بازار آلتکوین ها می شود.

برخی از تحلیلگران می گویند که قیمت بیت کوین (BTC) در صورت سقوط در محدوده حمایتی ۳۰ هزار دلاری، در یک سناریوی نزولی ممکن است به ۲۷،۰۰۰ دلار کاهش یابد.

سقوط احتمالی به ۲۷،۰۰۰ دلار مشروط به این است که BTC باید زیر ۳۰،۵۰۰ دلار شکسته شود، جایی که از ۱۱ ژانویه به شدت از بین رفت.

نهنگ بیت کوین

خوشه های نهنگ بیت کوین. منبع: Whalemap

کف قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت کدام است؟

در آینده قابل پیش بینی، سه سطح تکنیکال اصلی برای بیت کوین وجود دارد: ۳۴،۵۰۰، ۳۰،۵۰۰ و ۲۷،۰۰۰ دلار.

در طول ۷۲ ساعت گذشته ۳۴،۵۰۰ دلار به عنوان یک منطقه حمایتی مهم عمل کرده است. هر بار که BTC به این سطح سقوط کرد، به سرعت بهبود یافت و به حدود ۳۶،۳۰۰ دلار رسید.

اگر ۳۴،۵۰۰ دلار شکسته شود، سطح اصلی حمایتی بعدی ۳۰،۵۰۰ دلار است. این همان جایی است که بیت کوین در ۱۱ ژانویه، هنگامی که قراردادهای آتی با ارزش ۲ میلیارد دلار لیکوئید شد، از اصلاح بزرگ خارج شد.

به عنوان مثال یک معامله گر معروف با نام مستعار “الکس” گفت که اگر بیت کوین بدون هیچ گونه واکنش قابل توجه از جانب خریداران، به ۳۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد، معاملهباید منتظر ۲۷،۰۰۰ دلار یا برگشت به بالاتر از ۳۰،۰۰۰ دلار باشد.

به همین ترتیب، یکی دیگر از معامله گران مشهور معروف به “Mayne” گفت که از دست دادن ۳۳،۰۰۰ دلار احتمالا نزول به ۲۷،۰۰۰ دلار را در پی خواهد داشت. قبل از اینکه کندل هفتگی در ۱۸ ژانویه باز شود، این معامله گر نوشت:

من فکر می کنم ما اینجا را نگه داریم (۳۳،۰۰۰ دلار) و تا روز دوشنبه یک جهش دریافت خواهیم کرد. اگر این سطح را از دست بدهیم، بیت کوین در واقع یک کلاهبرداری است و من هر ارتباطی را که تاکنون با آن تا ۲۷ هزار دلار داشته ام، محکوم می کنم.

کندل-بیتکوین

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین. منبع: TradingView.com

در صورت شکستن ۳۰ هزار دلار چه اتفاقی برای آلتکوین ها می افتد؟

الکس تأکید کرد که اگر بیتکوین به ۲۷،۰۰۰ دلار سقوط کند، آلت کوین ها احتمالا با ۳۰ تا ۵۰ درصد اصلاح مواجه می شوند.

آلت کوین ها معمولا میزان لیکوئید کمتری دارند و حجم آنها بسیار کمتر از بیت کوین است. از این رو، در طول یک چرخه خرسی، آلتکوین ها معمولا در مقایسه با BTC، پولبک های شدیدتری می بیند.

این معامله گر توضیح داد:

اگر به هر دلیلی BTC دلار به ۲۷K کاهش یابد، انتظار می رود که آلتکوین ها با ۳۵٪ تا ۵۰٪ پولبک روزانه از بین بروند. بنابراین در این سناریو، خرید آلتکوین ها بهتر از خرید BTC است. به طور قطع خرید آلت کوین ها در بازار بهتر از خرید BTC با اهرم است. برنده ها را مشخص کنید و وارد شوید.

تاکنون بیت کوین به آرامی از سطح حمایتی ۳۴،۵۰۰ دلاری خارج می شود که روند مثبتی است. همچنین این سطح حمایت از خوشه نهنگ را نشان می دهد، به این معنی که نهنگ ها با سفارش خرید از آن سطح محافظت می کنند. وجود خوشه های نهنگ با قیمت ۳۴،۵۰۰ دلار توضیح می دهد که چرا بیت کوین در ۴۸ ساعت گذشته جهش های شدیدی را در آن منطقه دیده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا