فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور DPO + آموزش تصویری

اندیکاتور DPO که اختصاری از Detrended Price Oscillator است بسیار کاربردی بوده و مناطق اشباع یک سهم را به خوبی به نمایش می گذارد.

اندیکاتور DPO یا Detrended Price Oscillator یک شاخص است که به منظور حذف روند قیمت و ایجاد سهولت در شناسایی چرخه‌های اصلی طراحی شده است. DPO تا تاریخ آخر معاملات گسترش نمی یابد زیرا بر اساس میانگین جابجایی MA طراحی شده است.

اندیکاتور DPO

هرگاه نمودار DPO خط صفر را از پایین به بالا قطع کند، یک سیگنال خرید شکل گرفته است و برعکس این اتفاق سیگنال فروش است. اگر این اندیکاتور در راستای افقی زیر صفر حرکت کند، به معنی این است که سهم فعلا در یک روند خنثی حرکت می کند. ولی هر لحظه ممکن است در آستانه شروع یک روند صعودی قرار گیرد. بنابراین بهترین شیوه استفاده از این اندیکاتور این است که در روندهای خنثی به دنبال کراس اندیکاتور از پایین با خط صفر باشید.

سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور DPO

اندیکاتور DPO

زمانی که شاخص اندیکاتور DPO در بالای خط صفر قرار می‌گیرد (خط صفر را از پایین به بالا قطع می کند) نشان دهنده این مطلب است که قیمت در بالای میانگین متحرک (MA) خود قرار داشته و لذا سیگنال خرید صادر می نماید. و در مقابل زمانی که اسیلاتور DPO در زیر خط صفر قرار دارد (خط صفر را از بالا به پایین قطع می کند)، حاکی از آن است که قیمت در پایین میانگین متحرک های (MA) خود قرار داشته و لذا سیگنال فروش صادر می نماید. به طور کلی در خصوص سیگنال های خرید و فروش شرایط زیر باید در نظر گرفته شود.

اندیکاتور DPO

سیگنال خرید را می توان وقتی که DPO خط روند نزولی خود را می شکند نیز دریافت کرد. همچنین سیگنال فروش وقتی صادر می شود که اندیکاتور خط روند صعودی خود را می شکند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    عالی بود خسته نباشید ممنون از اموزشتون فقط میخواستم بدونم کدام از این اندیکاتورها سیگنال دقیق تری را صادر میکنند آخه من نمیدونم باید از کدام اندیکاتورهایی که تو سایت قرار دادید استفاده کنم میشه راهنماییم کنید؟

    1. سلام. ببینید دوست عزیز. ما هزاران اندیکاتور داریم که بیس اصلی همه اون ها شبیه به هم هستش. اما چیزی که مهمه اینه که باید هر اندیکاتور رو انقدری استفاده کنید که کاملا باهاش آشنا بشین و به راحتی بتونین ازش استفاده کنید. پس مهم نیست از چی استفاده می کنید مهم اینه چطوری استفاده می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا