ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Aave رکورد زد! هر توکن ۲۸۸ دلار! وام های فلش و استیکینگ علت این رکوردشکنی هستند

حجم ناگهانی، تقاضای وام های سریع و افزایش قدرت در توکن های DeFi امروز قیمت AAVE را به بالاترین حد خود رساند.

قیمت آوی (AAVE) هفته ها است که کاملا شکسته شده است و امروز توکن DeFi با صعود به بالاترین قیمت در تاریخ خود به ۲۸۸.۹۰ دلار رسید.

پروتکل مالی غیرمتمرکز یکی از محبوب ترین ها در بازار است و رالی اخیر در بخش DeFi یکی از نیروهای محرک رشد AAVE است.

آوی
نمودار ۴ ساعته AAVE / USDT. منبع: TradingView

در ابتدای سال ۲۰۲۱، AAVE با قیمت ۸۳ دلار معامله شد و به نظر می رسد که روند صعودی اخیر موجب افزایش ارزش قفل شده در کل پروتکل، افزایش حجم خرید اسپات و مشتقات و توسعه مداوم پلتفرم وام Aave و صدور وام شده است.

TVL به اوج جدیدی می رسد

داده های DeFi Pulse نشان می دهد که ارزش کل دارایی های قفل شده در Aave از ۲.۰۳ میلیارد دلار در ۱ ژانویه افزایش یافت و با افزایش قیمت BTC و اتر (ETH) ارزش کل سرمایه های قفل شده در آوی نیز افزایش یافت.

آوی
مقدار کل سرمایه ای که در AAVE قفل شده است. منبع: DeFi Pulse

در حال حاضر، Aave’s TVL در بالاترین سطح تاریخی ۳.۷۵ میلیارد دلار قرار دارد و این پلتفرم را به دومین پلتفرم بزرگ DeFi از نظر ارزش سهام قفل شده بعد از (Maker (MKR تبدیل می کند.

افزودن مداوم توکن های جدید به پروتکل وام، احتمال ادامه TVL را افزایش می دهد و به AAVE کمک می کند تا جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین پروژه های DeFi در فضای ارزهای رمزپایه حفظ کند.

قابلیت استیکینگ، تقاضا برای توکن AAVE را بیشتر کرده است

حجم معاملات AAVE نیز در ابتدای سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و از ۲۰۰ میلیون دلار در ۳ ژانویه به بالاترین میزان ۹۲۸ میلیون دلار در ۱۶ ژانویه افزایش یافت.

اوی
قیمت AAVE در مقابل حجم معاملات گزارش شده. منبع: TheTIE

همانطور که AAVE به بالاترین قیمت رسیده است، حجم معاملات ۲۴ ساعته رکورد ۱.۰۶ میلیارد دلار را زده است. این افزایش حجم تا حدی توسط سرمایه گذارانی حاصل می شود که توکن های بیشتری برای استیکینگ در اختیار دارند، با ۲۶.۸٪ از کل عرضه AAVE که در حال حاضر بر روی پلتفرم قرار دارد، APY حدود ۶.۱٪ کسب می کنند.

وام های فلش (Flash loans) باعث جذب سرمایه گذاران می شود

دلیل دیگر افزایش اخیر AAVE رشد وام های فلش آن است.

وام های فلش به دارندگان ارزهای رمزپایه این امکان را می دهد که برای تأمین بودجه خریدهای دیگر یا خریدهای جدید رمزنگاری، از پورتفولیوی خود استفاده کنند. این وام ها همچنین به سرمایه گذاران کمک می کند تا بدون نیاز به فروش، از ارزش توکن خود استفاده کنند و یک رویداد مشمول مالیات ایجاد کنند.

از زمان راه اندازی وام های فلش کمتر از ۱۲ ماه پیش، بیش از ۱.۷ میلیارد دلار صادر شده است و انتظار می رود با پیشرفت بازار صعودی، این رقم افزایش یابد.

اوی
کل صدور وام فلش تا به امروز در AAVE. منبع: Messari

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، غالب ترین رمز درخواستی برای وام های فلش، DAIcoin است و پس از آن USDC و ETH. داده های Messari نشان می دهد که آوی ۲۵ میلیون دلار وام در نیمه اول سال ۲۰۲۰، ۵۰۰ میلیون دلار در Q3 و نزدیک به ۱ میلیارد دلار در Q4 از جمله ۴۵۰ میلیون دلار در دسامبر صادر کرده است.

گسترش مفهوم وام فلش احتمالاً کاربران بیشتری را به سمت Aave جذب خواهد کرد، به ویژه اینکه می توان از آنها برای فرصت های آربیتراژ بین DEX، خود لیکوئید کردن و انواع برنامه های دیگر در بخش DeFi استفاده کرد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا