ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

اتر هنوز در مسیر رسیدن به بالای ۲،۰۰۰ دلار قرار دارد + ۳ دلیل

پس از افت ۲۷ درصدی طی سه روز، قیمت اتر (ETH) سرانجام در ۲۲ ژانویه تا ۱۰۴۰ دلار پایین آمد.

این اصلاح شدید، قراردادهای آتی به ارزش ۶۰۰ میلیارد دلار را از بین برد اما جالب است که حتی با ادامه روند نزولی معاملات بیت کوین، قیمت اتر مجدداً به بالاترین حد خود رسید.

به گفته Cointelegraph، افزایش TVL و حجم معاملات بخش مالی غیرمتمرکز در پشت موج قابل توجه اتر قرار دارد.

اتر
نمودار ۴ ساعته ETH / USD. منبع: TradingView

برداشت ارز از انباشت نهنگ حکایت دارد

افزایش برداشت از صرافی ها می تواند به علت عوامل مختلفی از جمله استیکینگ، یلد فارمینگ و یا ارسال کوین به کیف پول سرد توسط خریداران باشد. معمولا جریان ثابت سپرده های خالص نشان دهنده تمایل به فروش در کوتاه مدت است. از طرف دیگر، برداشت های خالص عموما مربوط به دوره های انباشت نهنگ است.

اتر
ETH در کیف پول های صرافی ها. منبع: Cryptoquant.com

همانطور که نمودار فوق نشان می دهد، در تاریخ ۲۳ ژانویه، صرافی های متمرکز اخیرا به پایین ترین سطح ذخیره اتر از نوامبر ۲۰۱۸ رسیده اند.

اگرچه بحث در مورد اینکه آیا بخشی از این انتقال اتر یک انتقال داخلی بین کیف پول های سرد Bitfinex است، وجود دارد، اما در ماه گذشته روند برداشت خالص مشخصی وجود داشته است. با وجود این شایعات، داده ها انباشت را نشان می دهد.

این داده ها همچنین همزمان با رسیدن ارزش کل قفل شده (TVL) در DeFi به بالاترین رقم ۲۶ میلیارد دلاری است. این امر سیگنال هایی به سرمایه گذاران می دهد که از فرصت های سودآور خارج از صرافی های متمرکز استفاده کنند.

قراردادهای آتی بیش از حد خریداری شده اند

با اندازه گیری فاصله هزینه های بین معاملات آتی و بازار معاملات اسپات، یک معامله گر می تواند سطح و میزان صعود را در بازار ارزیابی کند.

معاملات آتی ۳ ماهه معمولاً باید با کارمزد سالانه ۶٪ تا ۲۰٪ (مبنا) در مقابل معاملات اسپات انجام شود. هر زمان که این نشانگر محو شود یا منفی شود، این یک پرچم قرمز هشدار دهنده است. این وضعیت به عنوان عقب ماندگی شناخته می شود و نشان دهنده نزولی شدن بازار است.

از طرف دیگر، پایه پایدار بالای ۲۰٪ نشان دهنده اهرم بیش از حد خریداران است و این پتانسیل را برای لیکوئیدهای گسترده و سقوط نهایی بازار ایجاد می کند.

قرارداد-اتی
کارمزد آتی مارس ۲۰۲۱ ETH. منبع: NYDIG Digital Assets Data

نمودار فوق نشان می دهد که کارمزد در تاریخ ۱۹ ژانویه به اوج خود یعنی ۶.۵٪ رسیده است که این برابر با ۳۸٪ نرخ سالانه است. این سطح اشباع خرید ارزیابی می شود، زیرا معامله گران برای سودآوری از آن به افزایش قیمت حتی بالاتر از انقضا نیاز دارند.

سطوح مشتقات اشباع خرید باید یک پرچم زرد در نظر گرفته شود، اگرچه حفظ آنها برای مدت کوتاه امری طبیعی است. معامله گران ممکن است لحظه ای از اهرم عادی خود در حین رالی فراتر روند و بعداً دارایی اساسی (اتر) را برای متعادل سازی ریسک خریداری کنند.

به هر حال، بازار در هنگام سقوط قیمت اتر، خود را تنظیم کرد و کارمزد آتی در حال حاضر در سطح سالم ۴.۵٪ یا سالانه ۲۸٪ قرار دارد.

حجم اسپات همچنان بالا است و معامله گران این قیمت را خریداری کردند

معامله گران علاوه بر نظارت بر قراردادهای آتی، حجم بازارهای spot را نیز ردیابی می کنند. به طور معمول، حجم کم بیانگر عدم اعتماد به نفس است. بنابراین افزایش قابل توجه قیمت باید با یک فعالیت تجاری قوی همراه باشد.

اترمنبع: Coinalyze.net

طی هفته گذشته، اتر به طور متوسط ​​۶.۱ میلیارد دلار حجم روزانه داشته است و در حالی که این رقم با رقم بالغ بر ۱۲.۳ میلیارد دلار در ۱۱ ژانویه فاصله دارد، اما هنوز ۲۴۰٪ بالاتر از دسامبر است. بنابراین، فعالیت حمایت از بالاترین میزان قیمت یعنی ۱۴۴۷ دلار، یک شاخص مثبت است.

داده های ارائه شده توسط صرافی موقعیت لانگ (long) به شورت (short) معامله گران را برجسته می کند. با تجزیه و تحلیل موقعیت هر مشتری در اسپات، قراردادهای دائمی و آتی، می توان دید واضح تری در مورد اینکه معامله گران حرفه ای دید صعودی دارند یا نزولی را به دست آورد.

با این اوصاف، گاهی اوقات در روش های مختلف بین صرافی های متفاوت اختلاف وجود دارد، بنابراین بینندگان باید تغییرات را کنترل کنند.

اترمنبع: Bybt.com

شاخص معامله گران برتر در Binance و Huobi طی چند روز گذشته تقریباً همان موقعیت اتر را حفظ کرده اند. میانگین Huobi طی ۳۰ روز گذشته به طور متوسط ​​۰.۸۳ نسبت لانگ به شورت بوده در حالی که در Binance معامله گران ۰.۹۴ میانگین داشته اند. میزان فعلی ۰.۸۵ بیانگر احساسات منفی جزئی است.

با توجه به داده های زنجیره ای اتر مبنی بر احتکار نهنگ ها، همراه با کارمزدهای قراردادهای آتی سالم، ساختار بازار قابل اعتماد به نظر می رسد.

این واقعیت که معامله گران برتر OKEx نیز افت قیمت امروز را خریداری کردند، نشانگر ادامه این روند است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا