ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتر، پنج شنبه ۹ بهمن ۹۹ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۱)

شرکت های دولتی در سال گذشته حدود ۸۵،۰۰۰ بیت کوین (BTC) خریداری کرده اند و سرمایه گذاران سازمانی نیز در Grayscale سرمایه گذاری کرده اند که نشان می دهد افزایش پذیرش سازمانی یکی از دلایل اصلی رالی اخیر بیت کوین است.

با این حال، به نظر می رسد در حال حاضر بعید است سرمایه گذاران سازمانی قیمت های بالاتر را تعقیب کنند. اگر ورودی جدید پول متوقف شود یا به شدت کاهش یابد، می تواند منجر به بازگرداندن قیمت بیت کوین شود. اگر این اتفاق بیفتد، معامله گران کوتاه مدت و دیگر افراد ممکن است سود خود را سیو کنند و اصلاح عمیق تری انجام دهند.

نمودار-بازار
عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

اصلاح یک نشانه سلامت بازار است زیرا دلالان را به لرزه در می آورد و فقط هولدرهای طولانی مدت در بازار باقی می ماند. با پایین آمدن قیمت، ممکن است سرمایه گذاران اضافی سازمانی خرید را در سطوح پایین تر شروع کنند. انتقال مالکیت بیت کوین از دلالان به سرمایه گذاران بلند مدت در طولانی مدت مثبت خواهد بود.

اگر بیت کوین در کوتاه مدت وارد اصلاح عمیق تری شود، احتمالاً چندین آلتکوین نیز از این روش پیروی می کنند.

تحلیل بیت کوین

بیت کوین در تاریخ ۲۵ ژانویه بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳،۲۵۴ دلار) قرار گرفت اما معامله گران از این افزایش برای فروش استفاده کردند که باعث سقوط قیمت به حمایت ۳۰،۴۵۰ دلاری در ۲۶ ژانویه شد. خریداران این افت را خریداری کردند اما نتوانستند فشار بیاورند و قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز BTC / USD امروز اصلاح خود را از سر گرفته است که نشان می دهد خریدارها قادر به جذب عرضه نیستند. کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه منفی نشان می دهد که فروشنده ها کنترل بر بازار دارند.

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۹۴۰۷ دلار) بکشانند و آن را حفظ کنند، جفت ارز یک الگوی مثلث نزولی نزولی را تکمیل می کند. این می تواند منجر به افت ۵۰٪ سطح اصلاح فیبوناچی در ۲۵،۸۹۷.۴۲ و سپس به سطح ۶۱.۸٪ اصلاح در ۲۲،۱۰۶.۷۳ دلار شود.

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و از خط روند نزولی شکسته شود، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ممکن است به ۴۰،۰۰۰ دلار و سپس به ۴۱،۹۵۹،۶۳ دلار برسد.

تحلیل اتر

عدم توانایی اتر (ETH) در حفظ قیمت بالاتر از ۱۴۰۰ دلار در ۲۵ ژانویه نشان می دهد که فروشنده ها در سطوح بالاتر سود خود را سیو می کردند. خریداران دوباره در ۲۶ ژانویه تلاش کردند تا دوباره گروه بندی شوند اما آلتکوین امروز کاهش یافته است که نشان می دهد معامله گران ممکن است موقعیت های لانگ خود را ببندند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت ضعیف شده است. اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۲۱۱ دلار) برسانند، احتمالا دوباره خط روند صعودی آزمایش خواهد شد. این یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا شکست در زیر آن نشانگر تغییر روند احتمالی است. حمایت بعدی در روند نزولی، SMA 50 روزه (۹۲۸ دلار) است.

از طرف دیگر، اگر خریداران بتوانند جهش فعلی را حفظ کنند، این نشان می دهد که خریداران در افت قیمت اقدام به خرید می کنند. اگر خریداران بتوانند جفت ارز ETH / USD را به بالای منطقه مقاومت ۱،۴۰۰ تا ۱،۴۷۳.۰۹۶ دلار برسانند، روند صعودی می تواند با هدف بعدی ۱،۶۷۵ دلار از سر گرفته شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا