فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور ROC + تصویر

اندیکاتور ROC که اختصاری از Rate Of Chang (نرخ تغییر) است. ROC اندیکاتور تحلیلی است که از اطلاعات تاریخچه قیمتی برای نمایش شتاب حرکت قیمت استفاده می نماید. یک تحلیلگر تکنیکال از نرخ تغییر (ROC) برای شناسایی روند و شرایط اشباع خرید و فروش، می تواند استفاده نماید. هم چنین مقادیر مثبت که بیشتر از ۳۰ هستند به معنای اشباع خرید و مقادیر منفی کمتر از ۳۰ به معنای اشباع فروش است.

The price rate of change یا نرخ تغییرات قیمت در دسته مومنتوم یا اندیکاتورهای سرعتی قرار می‌گیرد چرا که قدرت تغییر قیمت را به وسیله نرخ تغییرات اندازه می‌گیرد.

ROC indicator

در این اندیکاتور تنها از اطلاعات قیمت استفاده می گردد. نرخ  تغییر قیمت (ROC) یک اندیکاتور حرکتی است که درصد تغییر قیمت را بین قیمت فعلی و قیمت n دوره قبل در گذشته اندازه گیری می‌نماید. در واقع در این اندیکاتور نسبت تغییرات قیمت به تغییرات گذشته به صورت یک منحنی نمایش داده می شود. این اندیکاتور بین بازه های منفی و مثبت حول محور صفر در حال نوسان است.

ROC indicator

از این اندیکاتور می توان در تشخیص واگرایی ها، مناطق اشباع در یک بازه زمانی خاص، تعیین روند و قدرت روند استفاده نمود. حتی سیگنال خرید و فروش را می توان با عبور منحنی اندیکاتور از خط صفر بدست آورد به این صورت که کراس اندیکاتور ROC با محور صفر از پایین به بالا یک سیگنال خرید است و کراس اندیکاتور با محور صفر از بالا به پایین، سیگنال فروش می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا