بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۲۱ بهمن ۹۹

معاملات امروز بازار سهام روندی صعودی داشت و شاخص کل بعد از رشد حدود ۲ درصدی به یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسید.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس فردا گفت: با توجه به اینکه بورس در دقایق پایانی معاملات امروز با افزایش تقاضا همراه بود احتمالا بورس فردا مثبت خواهد بود. چون بورس فردا هم در ادامه بورس امروز است و احتمالا تقاضا در بازار افزایش یابد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه هم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات امروز امیدی را در دل سهامداران زنده کرد و آنها به بهبود شرایط امیدوار شدند.

او در رابطه با بورس فردا گفت: اگر فردا بازار بتواند فشار فروش اول صبح را پشت سر بگذارد روند مثبتی خواهد داشت و حتی می‌تواند معاملات هفته آینده را هم نیز تحت تاثیر قرار دهد. زیرا از هفته آینده معاملات با دامنه نوسان منفی کمتر دنبال می‌شود و می‌تواند انگیزه خرید در سهامداران را بیشتر کند.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس تشنه ورود نقدینگی است و اگر پول به بازار سهام وارد نشود روند صعودی بورس پایدار نخواهد ماند، اما روند بورس تا پایان سال به چه متغیرهایی بستگی دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند صعودی شاخص کل گفت: ما اول باید در رابطه با پایان روند نزولی حرف بزنیم که به نظرم روند نزولی زمانی تمام می‌شود که شاخص کل بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود و زمانی می‌شود گفت روند صعودی شاخص کل شروع شده که شاخص بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی بورس تا پایان سال گفت: پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال کار دشواری است و به متغییرهایی همچون قیمت ارز، روابط خارجی و لایحه بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد و نمی‌شود عدد مشخصی برای شاخص کل در نظر گرفت اما می‌توان گفت نگرانی‌ها در بازار سهام کمتر شده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر تصمیم تغییر دامنه نوسان بر روند بازار سهام گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت. اما ورود نقدینگی نیز امری بسیار مهم است.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا