بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس پس از ۲۲ بهمن / اعتماد از همه چیز مهم‌تر است

بالاخره بازار بورس توانست چند روز پشت سر هم مثبت بماند و با وجود عرضه حقیقی ها و خروج پول از بازار باز هم با رشد در سهام بزرگ همراه بود. رسیدن قیمت سهم ها به نقاط ارزنده و حمایت های معتبر دلیل رشد فعلی بازار می تواند باشد که امیدواریم این روند شروع شده یا در حال شکل گیری باعث رشد قیمتی در سهام ارزنده شود.
شاخص کل بازار سهام به زیر یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید، اما خبر کم شدن دامنه نوسان منفی سهم‌ها بازار سهام را مثبت کرد و در جریان معاملات امروز شاخص کل به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید.

سلمان نصیرزادده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بورس بعد از ۲۲ بهمن گفت: در نقطه فعلی بازار سهام خبر محدودیت دامنه نوسان منفی فشار فروش را کم کرده است و احتمالا کاهش فشار فروش در جریان معاملات هفته آینده ادامه دارد.

این کارشناس در رابطه با متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی به دلیل اینکه هیچ سیگنالی مبنی بر مذاکره دریافت نشده است و احتمالا کاهش قیمت ارز را شاهد نخواهیم بود و این خبر برای بورس خوب است.

از طرفی قیمت‌های جهانی نیز به ثبات رسیده‌اند و شرایط خوبی دارند. با این شرایط احتمالا روند صعودی بازار سهام در هفته بعدی ادامه دارد.

این کارشناس در رابطه با ابهامات موجود برای بورس گفت: لایحه بودجه باید تعیین تکلیف شود و باید ببینیم در بودجه جدید قیمت انرژی و هزینه‌های صنایع چقدر زیاد می‌شود.

نصیرزاده در رابطه با اعتماد از دست رفته گفت: اعتماد به بازار سرمایه از بین رفته است و ابهامات باید رفع شود و بازار سهام کمی به ثبات برسد تا اعتماد به بازار سهام بازگردد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا