ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

موسسات ۳٪ از کل عرضه در گردش بیت کوین را در اختیار دارند، رشد ادامه دارد

اشتهای روزافزون سرمایه گذاران سازمانی به این معنی است که شرکت ها اکنون بیش از ۴۶۰،۰۰۰ بیت کوین را در اختیار دارند که ۳٪ از کل عرضه در گردش است.

سرمایه گذاران سازمانی وضعیت بیت کوین را به سرعت تغییر می دهند و در زمان نوشتن این مطلب، تقریباً ۳٪ از بیت کوین (BTC) در گردش توسط سرمایه گذاران طولانی مدت نگهداری می شود.

داده ها نشان می دهد که ۲۴ نهاد بیش از ۴۶۰،۵۰۰ BTC جمع کرده اند که معادل ۲۲ میلیارد دلار با قیمت فعلی بیتکوین است.

به گفته مایکل نووگراتز، این رقم ۳ میلیون BTC برای همیشه از دست رفته را شامل نمی شود که تخمین می زند اگر موسسات روند فعلی خرید خود را ادامه دهند، کمبود تأمین ممکن است به زودی رخ دهد.

لیست فعلی دارندگان آن شامل MtGox K K است که نزدیک به ۱۴۱،۶۹۰ BTC (6.6 میلیارد دلار) دارد. بعدی Block.one است که حدود ۱۴۰،۰۰۰ بیت کوین (۶.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است). MicroStrategy همچنین حدود ۷۱،۰۰۰ BTC (3.3 میلیارد دلار) دارد و این هفته تسلا ۳۸،۵۰۰ BTC (حدود ۱.۸ میلیارد دلار) خریداری کرد.

تحلیلگران اکنون انتظار دارند که نگه داشتن بیت کوین در خزانه به زودی به یک استاندارد شرکتی تبدیل شود زیرا دلایل تکنیکال متعددی برای مشاهده بیت کوین به عنوان یک ذخیره باارزش وجود دارد.

اول، BTC دارای منبع محدودی در گردش است که از ذخیره ارزش طلا تقلید می کند. علاوه بر این، هیچ راهی برای تسریع در عرضه جدید بیت کوین از طریق استخراج اضافی وجود ندارد.

دارندگان بزرگ با خرید مقادیر قابل توجهی از بازار و قرار دادن آنها در کیف پول سرد، میزان عرضه در گردش را بیشتر کاهش می دهند. این فرهنگ نگهداری طولانی مدت در میان اکثر شرکت کنندگان رمزنگاری، میزان کم موجود را کاهش داده و یک حلقه معیوب ایجاد می کند.

برای مدیران ارشد مالی باهوش، داشتن و تبدیل بخشی از خزانه به بیتکوین، برخی از مقررات نظارتی و آربیتراژ را فراهم می کند زیرا دولت ها نمی توانند بودجه را مسدود کنند.

آنچه در مورد تصمیم تسلا برای خرید بیت کوین تعجب آور است زمان آن است، زیرا این تصمیم پس از افزایش ۲۵۰ درصدی قیمت BTC در چهار ماه اتفاق افتاد.

بیت-کوین
منبع: ۸marketcap.com

حرکت این هفته باعث شد سرمایه بازار BTC از تسلا پیشی بگیرد و در بین تمام دارایی های قابل معامله به مقام نهم برسد.

در گذشته، ممکن است خرید بیتکوین یک حرکت فوق العاده جسورانه تلقی می شد، اما اکنون این امر برای سرمایه گذاران سازمانی تبدیل به امری بدیهی شده است.

با تخمین تقریبی ۱۰ تریلیون دلار از خزانه شرکت های بزرگ در سراسر جهان، حتی تخصیص ۳٪ به BTC 300 میلیارد دلار را نشان می دهد که تقریباً یک سوم ارزش کل بیت کوین به عنوان پول نقد لیکوئید است.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰٪ از مقدار عرضه بیت کوین بیش از یک سال است که جابجا نشده است، ورودی ۳۰۰ میلیارد دلار برای دارایی با شناور آزاد ۳۵۵ میلیارد دلار تقریباً غیرقابل تصور است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا