فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، دوشنبه ۲۷ بهمن

هفته گذشته طلا (XAU / USD) تلاش کرد تا یک قدم قاطع را در هر دو جهت انجام دهد. چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت نشان می دهد که فروشندگان با حمایت ۱،۸۰۰ دلاری کنترل بازار را در اختیار دارند.

روز سه شنبه، بررسی ZEW – گزارشات اقتصادی برای منطقه یورو و آلمان در کنار ارقام تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم برای منطقه یورو نشان می دهد که از اهمیت خاصی برای سرمایه گذاران برخوردار است. اگر این داده ها به ضعف بیشتر در اقتصاد منطقه یورو اشاره داشته باشد، شاخص دلار افزایش یافته و قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

روز چهارشنبه اطلاعات خرده فروشی در بازار اقتصادی ایالات متحده منتشر می شود. اجماع بازار به افزایش ۰.۷٪ پس از انقباض ۰.۷٪ دسامبر اشاره دارد.

در روند نزولی، ۱۸۰۰ دلار (سطح روانی) می تواند به عنوان اولین حمایت شناخته شود. بسته شدن روزانه زیر این سطح می تواند قیمت را به سمت ۱،۷۸۵ دلار (کمترین میزان در ۴ فوریه) پیش از ۱۷۶۵ دلار (پایین ترین سطح ۳۰ نوامبر/نقطه شروع رالی دسامبر) برساند.

اولین مقاومت بر روی ۱۸۴۵ دلار (فیبوناچی ۶۱.۸٪ اصلاح شده از آخرین روند صعودی / SMA 20 روزه) قرار می گیرد. حتی اگر طلا موفق شود این مانع را برطرف کند، خریداران باز هم اطمینانی به خرید ندارند مگر اینکه XAU / USD از ۱۸۸۵ دلار (SMA 200 روزه) شکسته شود. سرانجام، SMA 100 روزه در حدود ۱۸۷۰ دلار احتمالا به عنوان مقاومت دینامیک بعدی عمل خواهد کرد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا