ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹

بخش عمده ای از روند صعودی فعلی توسط تقاضای سازمانی پیش رفته است. اما ممکن است برای اولین بار سازمان ها عقب نشینی کنند. طبق گزارش CryptoQuant، شاخص پرمیوم Coinbase، تفاوت قیمت بیت کوین (BTC) در Coinbase Pro و Binance، منفی شده است که نشان می دهد معامله گران حرفه ای ممکن است سود خود را ذخیره کنند.

فروش سازمانی باید از نزدیک کنترل شود زیرا تقریباً ۳٪ از بیت کوین در گردش توسط این سرمایه گذاران نگهداری می شود. اگر آنها شروع به تخلیه موقعیت های خود کنند، این می تواند منجر به خروج سایر معامله گران شود و منجر به پولبک شدید شود.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

در ۲۴ ساعت گذشته، در حدود ۱.۸۹ میلیارد دلار موقعیت آتی رمزنگاری در صرافی های مختلف لیکوئید شده است. با این حال، بیشترین لیکوئیدها در بایننس اتفاق افتاده است، زیرا خرده فروشی تحت سلطه قرار می گیرد، در حالی که Bitfinex کمترین میزان را دیده است. این امر باعث شد تا مدیر ارشد فناوری Bitfinex، پائولو آردوینو، پیشنهاد کند که معامله گران Bitfinex با دقت بیشتری از اهرم استفاده کنند.

یکی از دلایل اصلی سقوط شدید آلتکوین ها را می توان ناشی از افزایش شدید فاندینگ ریت در بایننس فیوچرز دانست که از میانگین ۰.۰۱٪ به ۰.۳٪ تا ۰.۷٪ رسیده است که گمانه زنی های بی نظیر معامله گران تازه کار را نشان می دهد.

BTC / USD

قیمت بیت کوین (BTC) در ۱۴ فوریه به ۴۹،۶۸۹ دلار رسید و فقط از نظر روانی سطح ۵۰،۰۰۰ دلار را از دست داد. اگرچه فروشنده ها امروز سعی کردند اصلاح را انجام دهند، اما سایه طولانی روی کندل روزانه نشان می دهد که خریداران خیال خستگی ندارند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

یک اصلاح کم عمق که حتی نمی تواند به سطح شکست در ۴۱,۹۵۹.۶۳ دلار برسد، نشان دهنده قدرت است. میانگین متحرک صعودی و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران کنترل دارند.

اگر خریداران بتوانند فشار خرید را حفظ کنند و قیمت را به بالای ۵۰،۰۰۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD ممکن است شاهد یک فشار کوتاه باشد که می تواند به سرعت قیمت را به ۶۰،۹۷۴،۴۳ دلار برساند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت دوباره در نزدیکی سطح ۵۰،۰۰۰ دلار رد شود، این نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از این مقاومت دفاع می کنند.

این می تواند ذخیره سود توسط معامله گران کوتاه مدت را به دنبال داشته باشد، در نتیجه به ۴۴،۰۰۰ دلار کاهش یابد و سپس به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱،۹۷۵ دلار) برسد. پس گرفتن این حمایت نشان دهنده مثبت ماندن احساسات است.

اما اگر فروشنده ها به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسند، ممکن است این جفت ارز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۶،۵۰۲ دلار) سقوط کند. شکاف زیر این حمایت مهم ممکن است تغییر احتمالی روند را نشان دهد.

ETH / USD

طی چند روز گذشته اتر (ETH) بین ۱۶۸۰.۱۷۳ دلار و ۱۸۳۵.۵۵۴ دلار در حال تثبیت بوده است. خریداران طی سه روز گذشته به طور متوالی قیمت را به بالای ۱،۸۳۵.۵۵۴ دلار رساندند اما نتوانستند روند شکست را حفظ کنند که نشان می دهد تقاضا در سطوح بالاتر کمتر می شود.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

از آنجایی که خریداران نتوانستند به موفقیت دست یابند، فروشنده ها امروز سعی در اصلاح داشتند. جفت ارز ETH / USD به زیر ۱۶۸۰.۱۷۳ دلار رسید، اما همانطور که از سایه بلند روی کندل روزانه دیده می شود، خریداران با شدت در روند کاهشی اقدام به خرید کردند و در نتیجه یک جهش شدید اتفاق افتاد.

اگر اکنون خریداران بتوانند قیمت خود را از منطقه مقاومت ۱۸۳۵.۵۵۴ دلار به ۱،۸۶۹.۴۷۳ دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است تا خط مقاومت کانال صعودی با ۲۰۰۰ دلار صعود کند. این سطح از نظر روانی بسیار مهم است که فروشنده ها ممکن است دوباره مقاومت سختی داشته باشند.

میانگین متحرک صعودی و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران برتر هستند. در صورت کاهش دوباره قیمت از مقاومت بالایی و سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۳۱ دلار)، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا