فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آموزش اسیلاتور چایکین (Chaikin Oscillator) + تصویر

تحلیلگران بازارهای مالی از نوسانگر چایکین برای یافتن روندهای جهت‌دار مومنتوم استفاده می‌نمایند. نوسانگر چایکین توسط تاجر انگلیسی به نام مارک چایکین ابداع شده است. مارک چایکین پیشنهاد کرد که از ۳ EMA و ۱۰ روزه استفاده نمایید. اما این پارامترها قابل تغییر است و هر معامله گری نسبت به استراتژی خود این پارامترها را انتخاب می نماید.

خط انباشت-توزیع زمانی افزایش می یابد که ارزش ضریب جریان نقدی مثبت باشد و بر همین اساس، وقتی منفی باشد سبب کاهش خط انباشت-توزیع می شود.

Chaikin Oscillator

اندیکاتور چایکین به جای قیمت اختتامی MACD را بر خط انباشتگی توزیع اعمال می نماید و بالا زدن از خط انباشتگی توزیع از خط مرکزی نشان می‌دهد که فعالین بازار در حال انباشتن سهام، اوراق بهادار یا قرارداد هستند، که معمولا حاکی از شرایط صعودی سهم است.

نوسانگر چایکین از دو سیگنال اصلی خرید و فروش استفاده می‌کند. با عبور خط مرکزی یا centerline به بالای خط انباشتگی توزیع یک واگرایی مثبت تایید می نماید که نشان‌دهنده فرصت بالقوه خرید است و با عبور تقاطع خطی مرکزی به زیر خط انباشتگی توزیع یک واگرایی منفی تایید می‌گردد، که نشان‌دهنده فرصت فروش است.

واگرایی مثبت خبر می‌دهد که با توجه به افزایش انباشتگی، قیمت سهام افزایش می‌یابد. واگرایی منفی خبر می‌دهد که با توجه به افزایش توزیع، قیمت سهام کاهش می‌یابد البته در صورت تایید واگرایی ها این اتفاق می افتد.

Chaikin Oscillator

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا