ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، پنج شنبه ۳۰ بهمن ۹۹

بیت کوین (BTC) به تدریج جای خود را در بازارهای مالی به دست می آورد. داده ها نشان می دهد که با یک اونس طلا از ۱۷ فوریه فقط می توان ۰.۰۳۵۲ بیت کوین را خریداری کرد. این نشان می دهد که بیت کوین بیش از طلا به سرمایه گذاران خود سود داده است.

بیت کوین در بازه های زمانی مختلف عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته است. حتی اگر آخرین داده های یک ساله در نظر گرفته شود، بازده تنظیم شده بیت کوین ۲۷۰٪ است، در حالی که طلا از ۲۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ تنها ۲۴٪ سود داشته است.

اگر بازه های زمانی چهار ساله یا هشت ساله بیشتر مقایسه شود، نتیجه به شدت به نفع بیت کوین است.

در چند سال گذشته، بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی بالغ شده است. در دوره قبلی صعودی در سال ۲۰۱۷، نوسانات ۶۰ روزه بیت کوین ۳۲٪ بود. اما در مرحله صعودی کنونی، بیت کوین نوسانات کمتری را با ۱۴.۲۵٪ ثبت کرده است. تحلیلگران بر این باورند که با افزایش پذیرش سازمانی، نوسانات می تواند بیشتر کاهش یابد.

اگر پذیرش سازمانی به رشد خود ادامه دهد، احتمالاً احساسات مثبت باقی خواهد ماند.

BTC / USD

سطح روانی ۵۰،۰۰۰ دلار تنها مقاومت جزئی در برابر بیت کوین را نشان می داد که نشان می دهد خریداران کاملاً فرماندهی می کنند و برای سیو سود عجله ندارند، زیرا پیش بینی می کنند روند صعودی ادامه یابد.

بیت کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

رسیدن قیمت به بالای ۵۱،۰۰۰ دلار نشانه قدرت است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳،۴۵۱ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید، نشان می دهد خریداران برتری دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بیش از ۵۰،۰۰۰ دلار به مدت سه روز حفظ کنند، جفت ارز BTC / USD می تواند تا ۶۰،۹۷۴.۴۳ دلار افزایش یابد در جایی که فروشنده ها ممکن است وارد عمل شوند.

در طرف مقابل، اولین حمایت از معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است و اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را زیر آن بکشند، این افت می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷،۴۱۵ دلار) باشد. این سطح مهمی برای تماشاست زیرا شکست در زیر آن حرکت مومنتوم به سمت فروشنده ها را نشان می دهد.

ETH / USD

اتر (ETH) در حال حاضر بین ۱،۶۵۸،۵۷۲ دلار و ۱،۸۶۹،۴۷۳ دلار در نوسان است. سایه بلند روی کندل ۱۵ فوریه نشان می دهد که خریداران در هر ریزش جزئی اقدام به خرید می کنند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت خود را به بالاتر از ۱،۸۶۹،۴۷۳ دلار برسانند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

در صورت موفقیت، جفت ارز ETH / USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند، هدف ۲۰۰۰ دلار است. این یک مقاومت مهم است، اما اگر خریداران بتوانند قیمت را از بالای کانال بالا ببرند، حرکت می تواند شتاب بگیرد. هدف بعدی در این روند صعودی ۲،۵۱۵ دلار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت نتواند به بالاتر از ۱،۸۶۹،۴۷۳ دلار افزایش یابد، جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده تثبیت شود. شکست در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۶۵۸ دلار) اولین نشانه ضعف خواهد بود و اگر فروشنده ها قیمت خود را در زیر خط حمایت کانال فرو ببرند، تغییر روند نشان داده می شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا