فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور کانال کلتنر + آموزش تصویری

کانال کلتنر Keltner channel با حروف اختصاری KC، نمایش داده می شود. این کانال کلتنر یک اندیکاتور مبتنی بر نوسان است و از سه خط جداگانه تشکیل شده است و برای تشخیص نوسانات قیمت سهم بر اساس رفتار قیمت و سطوح حمایت یا مقاومت مورد استفاده قرار می گیرد.

خط وسط یک میانگین متحرک, EMA است. خطوط اضافی در بالا و پایین EMA قرار دارند. باند بالا معمولا دو برابر محدوده متوسط واقعی ATR بالای EMA را تنظیم می کند و باند پایین تر معمولا دو برابر ATR زیر EMA را تنظیم می کند. باندها همان طور که با  قیمت بالا و پایین می شود همانند فنر جمع و باز می شوند و فاصله بین آن ها تغییر می نماید.

برای تشخیص نوسانات قیمت سهم بر اساس رفتار قیمت و سطوح حمایت یا مقاومت مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال کلتنر

اندیکاتور کانال کلتنر برای اولین بار توسط چستر کلتنر در دهه ۱۹۶۰ میلادی کشف شد و بعد در دهه ۱۹۸۰ توسط لیندا بردفورد توسعه پیدا کرد. خطوط این کانال طبق روش ذیل محاسبه می گردد:

خط فوقانی =  ATR)+ EMA ضریب)

خط میانی = EMA

خط زیرین = ATR) x EMA  ضریب)

تفاوت بین یک کانال کلتنر و باندهای بولینگر

این دو شاخص کاملا شبیه یکدیگر هستند. کانال های Keltner از ATR برای محاسبه سطوح بالا و باند استفاده می کنند اما باند بولینگر به جای ATR از انحراف استاندارد استفاده می نمایند. زاویه اندیکاتور کانال کلتنر به شما کمک می‌کند که جهت یک روند را شناسایی کنید.

اگر نمودار قیمت به منطقه‌ای بالاتر از نوار بالایی برسد، به خصوص در یک روند رو به بالا، نشان‌دهنده قدرت روند است و رسیدن قیمت به بخش پایین‌تر از نوار پایینی، ضعف در روند را به نمایش می گذارد.

سیگنال گیری

هنگامی که قیمت از باند بالایی خارج می شود، به دنبال موقعیت فروش باشید.

کانال کلتنر

هنگامی که قیمت از باند پایینی خارج می شود، به دنبال موقعیت خرید باشید.

شما می توانید از کانال کلتنر در کنار سایر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مانند اندیکاتور قدرت نسبی (RSI)، سایر میانگین های متحرک یا نوارهای بولینگر، استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام برام خیلی جالب بود شباهت کانال کلنتر و باند بولینگر حالا به نظر شما کدام سیگنال معتبرتری را صادر می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا