بورساخبار بورس و اقتصاد

مصوبه مهم مجلس درباره بورس / حاشیه‌های امروز بورس ۲ اسفند ۹۹

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به تصویب طرح ‎ تحقیق و تفحص از بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت:

‏در پاسخ به سوالات:

مطابق وعده طرح ‎ تحقیق و تفحص ۵۰ نماینده از بورس در هفت محور در کمیسیون اقتصادی تصویب شد.

رشد حبابی شاخص، علت تشویق ‎روحانی به حضور مردم در بورس بدون آموزش، گرانفروشی سهام، فروش سهام کاغذی، سرنوشت پول ها و رانت حاصله از محورهای مهم طرح است.

‏در این راستا تدوین طرح استقلال بورس از دولت را آغاز کرده‌ایم. همچنین جهت روشن شدن وقایع رخ داده در بورس،بررسی رانت ها و مفاسد رخ داده و حمایت از حقوق سهامداران طرح ‎ تحقیق و تفحص از بورس هم با امضای ۵۰ نماینده تدوین و در کمیسیون اقتصادی تصویب و بزودی در صحن علنی مطرح می‌شود.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در ادامه روند نزولی هفته گذشته خود ۰٫۵ درصد دیگر افت کرد تا همچنان سهامداران را نسبت به آینده بورس نگران کند. این در حالی بود که امروز شاخص کل هم‌وزن نیز نزولی بود.

با توجه به اینکه از روز شنبه هفته گذشته محدوده منفی دامنه نوسان به مفنی ۲ کاهش یافته است، میزان افت شاخص کل به زیر یک درصد کاهش داشته است.

در معاملات امروز فملی، وپارس و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند اما معاملات این سه نماد هم نتوانست مانع از افت شاخص کل شود. اگر چه فارس، شستا و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند اما در دقایق پایانی فولاد به نزدیکی صفر تابلو رسید و از شدت عرضه آن کاسته شد.

در پایان معاملات امروز بورس ارزش معاملات خرد بازار سهام تنها ۵ هزار میلیارد تومان بود که نشان از خروج نقدینگی از این بازار دارد.

همچنین سه گروه فلزات اساسی، سیمان و بانکی‌ها بیشترین ارزش معاملات را در میان گروه‌های مختلف صنعت به نام خود ثبت کردند.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا