ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

استخراج هر یک بیت کوین معادل مصرف برق ۴۷ سال یک خانه است

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه استخراج کنندگان رمزارز، برای استفاده از برق مجاز اقدام کنند، گفت: مصرف برق استخراج یک واحد رمزارز، معادل مصرف ۴۷ سال یک واحد مسکونی است.

محمدحسن متولی‌زاده اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح مقابله با مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز تاکنون ۷۰ هزار دستگاه شناسایی و جمع آوری شده است.

وی گفت: میزان برق مصرفی دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز جمع آوری شده ۳۰۰ مگاوات است که این مقدار مصرف معادل نیاز یک شهر بزرگ به برق است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به آمادگی وزارت صمت برای ارائه مجوز و تسهیلات به متقاضیان استخراج رمز ارز، افزود: تاکنون تعدادی از این مراکز قرارداد بسته و مجوز دریافت کردند و البته برخی نیز به قیمت متضرر شدن مردم همچنان به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

متولی‌زاده با بیان اینکه ما به سه روش میزان مصرف برق، بازرسی‌ها و اطلاع رسانی مردم مراکز غیرمجاز را شناسایی می‌کنیم، گفت: با توجه به تعیین جریمه‌های سنگین و جمع آوری دستگاه‌های مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، بهتر است فعالان این صنعت که هنوز مجوز فعالیت ندارند، برای جلوگیری از این زیان نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های دولت، انرژی با یارانه به مشترکان ارائه می‌شود افزود: این بخش صنعتی به دلیل دستیابی به منابع ارزی و داشتن سودهای کلان، طبق تصمیمات دولت یارانه‌ای برای انرژی دریافت نخواهندکرد.

منبع: صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا