ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

بیت کوین ریخت! یک میلیارد دلار لیکوئید شد! روند چگونه است؟

با کاهش شدید قیمت بیت کوین به دنبال کندل هفتگی جدید، گپ CME در حدود ۵۵،۵۰۴ دلار بسته شد. گپ CME با بسته شدن ناگهانی BTC / USD در ۲۲ فوریه در زیر ۵۴،۰۰۰ دلار ایجاد شد.

گپ CME هنگامی ایجاد می شود که قیمت BTC پس از بسته شدن CME در آخر هفته یا تعطیلات در ایالات متحده، بالا یا پایین شود.

برخلاف اکثر صرافی های ارز رمزنگاری شده، از آنجا که صرافی قراردادهای آتی بیت کوین CME همیشه باز نیست، شکافی بین CME و بسیاری از پلتفرم های معاملات بیت کوین ایجاد می شود.

بیت-کویننمودار قیمت ۴ ساعته BTC / USDT (Binance). منبع: TradingView.com

چرا گپ بیت کوین CME قابل توجه است؟

شکاف قیمتی یا همان گپ CME گاهی اوقات بسیار مهم در نظر گرفته می شود تا رالی BTC در کوتاه مدت ادامه یابد.

به عنوان مثال، آخرین گپ زمانی ایجاد شد که قیمت بیت کوین در صرافی های بزرگ ارزهای رمزپایه از ۵۸،۰۰۰ دلار فراتر رفت، در حالی که بازار آتی بیت کوین CME به مدت دو روز بسته شد.

به همین ترتیب، شکاف ۵۵،۵۰۴ دلار ظهور کرد که با افت شدید قیمت بیت کوین پس از باز شدن کندل هفتگی جدید، این گپ کاهش یافت.

بیت کوین تمایل دارد در مدت کوتاهی پس از باز شدن کندل هفتگی جدید ، به شدت اصلاح کند. این کار باعث از بین رفتن سودهای زیاد از حد می شود و تعادل را در بازار ایجاد می کند.

قبل از باز شدن کندل هفتگی، نفاندینگ ریت بازار آتی بیت کوین بین ۰.۱٪ تا ۰.۱۵٪ بود. این ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر از نرخ سرمایه (فاندینگ ریت) پیش فرض ۰.۰۱٪ است.

اگرچه میزان فاندینگ ریت بیت کوین در طول روند صعودی نسبتاً بالا باقی مانده است، فاندینگ ریت ۰.۱۵٪ نشان می دهد که بازار بسیار شلوغ است.

ترکیبی از فاندینگ ریت بالای قراردادهای آتی بیت کوین، وجود گپ CME و نهنگ هایی که به صرافی های اصلی ایالات متحده سپرده می شوند ، احتمالاً به این افت دامن می زند.

سپرده های بزرگ در Gemini مشاهده می شود

قبل از پولبک، CryptoQuant دریافت که سپرده های بزرگ BTC به Gemini، یکی از برجسته ترین صرافی های ارز رمزنگاری ایالات متحده منتقل شده است.

وقتی نهنگ ها BTC را در صرافی ها واریز می کنند، به طور معمول نشانه فروش است. از این رو، به احتمال زیاد برخی از نهنگ ها سودهای خود را ذخیره می کنند و باعث می شوند بازار در مدت کوتاهی دچار افت شدید شود.

با این حال، نهنگ هایی که مقادیر زیادی BTC می فروشند می توانند اصلاح بیشتری نسبت به حد معمول داشته باشند زیرا منجر به لیکوئید در بازار آتی می شود.

بسیاری از موقعیت های لانگ با لوریج بالا می توانند به طور متوالی لیکوئید شوند و این باعث افزایش تأثیر فروش نهنگ می شود. داده ها نشان می دهد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار قرارداد آتی لیکوئید شده است.

پس از افت، معامله گران انتظار بهبودی تدریجی را دارند. اسکات ملکر، معامله گر ارزهای دیجیتال و تحلیلگر تکنیکال، گفت که روند اخیر نشان می دهد افت ها مدت زیادی دوام ندارند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا