ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Square حدود ۱۷۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خریداری می کند

شرکت پرداخت Square در اعلامیه درآمد نیمه چهارم سال ۲۰۲۰ خود در روز سه شنبه اعلام کرد که تقریبا ۳،۳۱۸ بیت کوین با قیمت کلی ۱۷۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

این مقدار علاوه بر ۴۷۰۹ بیت کوینی است که در اکتبر ۲۰۲۰ با حدود ۵۰ میلیون دلار به عنوان دارایی ترازنامه خود خریداری کرده بود. این خرید – همراه با خریدهای پرقدرت بیت کوین توسط MicroStrategy – مسلماً باعث ورود ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا به بازار شد. قیمت بیت کوین طی چهار ماه گذشته بیش از پنج برابر شده است.

این شرکت می گوید این دو خرید بیت کوین در مجموع ۵٪ از کل پول نقد Square تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ را تشکیل داده است.

شرکت Square در این باره اظهار داشت که ارز رمزنگاری شده ابزاری برای توانمندسازی اقتصادی است و راهی را برای مشارکت افراد در یک سیستم پولی جهانی و تأمین آینده مالی خود فراهم می کند. این سرمایه گذاری بخشی از تعهد مداوم Square به بیت کوین است و این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری کل خود در بیت کوین را نسبت به سایر سرمایه گذاری های خود به طور مداوم ارزیابی کند.

Square همچنین در گزارش درآمد خود، ۴.۵۷ میلیارد دلار درآمد بیت کوین از برنامه Cash App برای سال ۲۰۲۰ ۹ برابر بیشتر از درآمد بیت کوین ۲۰۱۹ و ۹۷ میلیون دلار سود بیت کوین گزارش کرده است.

۱.۷۶ میلیارد دلار از این درآمد فقط از سه ماهه چهارم بدست آمده که ۱۰۰۰٪ افزایش نسبت به نیمه چهارم سال قبل داشته است، زیرا قیمت بیت کوین در سه ماهه چهارم از ۱۰،۵۰۰ دلار به ۲۸،۶۰۰ دلار رسیده است.

به گفته این شرکت، افزایش درآمد توسط خریداران جدید و فعلی بیت کوین صورت گرفته است.

Square خاطرنشان کرد:

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، حجم بیت کوین به ازای هر مشتری بیش از ۲.۵ برابر سال نسبت به سال قبل افزایش داشت که عمدتاً ناشی از فعالیت خرید بود زیرا مشتریان فعلی به خرید بیت کوین ادامه می دادند و پذیرندگان جدید حتی بیشتر بیت کوین خریداری می کردند.

Cash App رقیب Venmo ،Zelle و سایر برنامه های پرداخت شخصی است. همانند Robinhood، این برنامه تا حدی با اجازه دادن به مشتریان برای خرید سهام و بیت کوین خود را متفاوت کرده است.

سرویس P2P از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده است اما فقط خرید و فروش بیت کوین را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است – اواخر روند صعودی در دسامبر ۲۰۱۷، اما برای سرویس فعلی بسیار زود است.

Cash App به طور کلی برای مشتریان رایگان است. مدل تجاری آن این است که از هر معامله درصدی را از معامله گران دریافت کند. همچنین از افراد می خواهد به جای پرداخت بدهی، سریعتر وجوه را انتقال دهند یا با کارت اعتباری پرداخت کنند.

خریدهای بیت کوین اما متفاوت عمل می کنند. طبق وب سایت Cash App، این سرویس هزینه خدمات و هزینه اضافی را تعیین می کند که با نوسان قیمت در صرافی های ایالات متحده انجام می شود.

Square از این نوسانات در تصمیم گیری برای کسر درآمد بیت کوین از درآمد کلی خود یاد می کند. با این وجود، این حاشیه های کوچک – که برای اطمینان از ضرر نداشتن در معاملات شخصی – اعمال شده اند، با ورود سرمایه گذاران جدید به بازار صعودی بیت کوین، به میلیاردها میلیارد دلار رسیده است.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا