ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Glassnode: نهنگ ها در این ماه ۱۴۰ هزار بیت کوین برداشت کردند

بر اساس گزارش جدیدی از پلتفرم تحلیل داده های بازار رمزنگاری، Glassnode، نهنگ های بیت کوین مقدار زیادی BTC را در ماه فوریه برداشت کردند.

Glassnode هر آدرسی را که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ BTC نگه داشته است را به عنوان “یک نهنگ” تعریف می کند، در حالی که “نهنگ های کوهان دار” بیش از ۱۰،۰۰۰ BTC را نگه می دارند. این گزارش نشان داد که تعداد نهنگ ها در سال منتهی به ۵ فوریه ۲۰۲۱ بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.

ولع خرید در بین نهنگ ها در ژانویه به اوج خود رسید، زیرا آنها با افزایش ۸۰،۰۰۰ BTC، به ارزش ۳.۸۴ میلیارد دلار با قیمت های امروز، به دارایی خود افزودند.

اما از ماه فوریه، به نظر می رسد که نهنگ ها سودهای سنگینی کسب کرده اند و ۱۴۰،۰۰۰ BTC را با ارزشی معادل ۶.۷۲ میلیارد دلاربرداشت کرده اند.

داده ها همبستگی معکوس بین فعالیت های تجاری نهنگ ها با سرمایه گذاران کوچکتر را نشان می دهد. Glassnode خاطرنشان کرد که “دلفین ها” و “کوسه ها” – کیف پول هایی که بین ۱۰۰ BTC و ۱۰۰۰ BTC نگهداری می کنند – ۹۵،۰۰۰ BTC به ارزش ۴.۵۶ میلیارد دلار در ژانویه برداشت کردند، اما در طی روند صعودی ماه فوریه و از ابتدای ماه به طور کلی ۱۱۷،۰۰۰ بیت کوین (۵.۶۱ میلیارد دلار) انباشت کردند.

“اختاپوس” و “ماهی” – کیف پول هایی که بین ۱۰ BTC و ۱۰۰ BTC دارند – از نوامبر ۲۰۲۰ به طور مداوم دارایی های خود را برداشت می کنند و در کمتر از چهار ماه بیش از ۱۲۸،۰۰۰ بیت کوین یا ۶.۱۴ میلیارد دلار فروخته اند.

سقوط ۲۰ درصدی قیمت BTC در این هفته اقدامات زیادی را برای نهنگ ها به وجود آورد و توسط یک نهنگ زیرک اداره شد که موفق شد ۱۵۶ میلیون دلار پیش از شروع افت قیمت در روز دوشنبه نقد کند.

ترس از روند نزولی بیشتر ممکن است به وجود نیاید زیرا تحقیقات جدید از پلتفرم تجاری CrossTower استدلال می کند که خرید سازمانی BTC را در بلند مدت بالاتر از ۵۰،۰۰۰ دلار نگه می دارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا