فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹

طلا (XAU / USD) به ۱،۷۱۷ دلار یعنی پایین ترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ سقوط کرد و در تایم هفتگی بیش از ۳ درصد افت داشت. به گفته ارن سنگزر FXStreet، در هفته جدید، اصلاح بازده اوراق خزانه ‌داری ایالات متحده می تواند به بهبود XAU / USD در سطح ۱،۷۸۰ دلار کمک کند.

سرمایه گذاران احتمالا بر تحولات مربوط به بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده تمرکز خواهند کرد. نرخ بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه ‌داری ایالات متحده فقط در ماه فوریه بیش از ۳۵٪ افزایش یافت و از ابتدای سال تقریبا ۵۰٪ رشد داشت اما یک سطح مقاومت قابل توجه در حدود ۱.۵٪ وجود دارد. اصلاح عمیق نرخ بازدهی می تواند دلار را تحت فشار فروش سنگین قرار دهد و جهشی قوی در XAU / USD ایجاد کند.

تا زمانی که طلا (XAU / USD) موفق به رسیدن به بالای خط روند نزولی که از ۶ ژانویه آغاز شده، در ۱۷۸۰ دلار نشود، فروشندگان می توانند کنترل بازار را در دست بگیرند. بعد از ۱۷۸۰ دلار، مقاومت بعدی ۱۸۰۰ دلار (سطح روانی در اندیکاتور میانگین متحرک ۲۰ روزه) و سطح ۱،۸۲۰ دلار (سطح ثابت) خواهند بود.

اولین سطح‌ حمایتی مهم را می توان در ۱۷۱۷ دلار (کمترین میزان و کف قیمتی در ۲۶ فوریه) قبل از ۱۷۰۰ دلار (سطح روانی) مشاهده کرد. بعد از این سطح، ۱۶۸۰ دلار، که در آوریل، می و ژوئن سال ۲۰۲۰ به عنوان حمایت قوی عمل کرده بود، هدف بعدی است.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا