ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه BTC و ETH، سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹

پس از ورود تسلا و مسترکارد به بیت کوین (BTC)، تحلیلگران سیتی گروپ معتقدند که بیت کوین در یک “نقطه اوج” قرار دارد که می تواند آن را وارد جریان اصلی کند و به ارز مورد علاقه تجارت جهانی تبدیل شود.

نمودار-بازار

عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

در حالی که چندین سرمایه گذار نگران اصلاح عمیق تر در بیت کوین بوده اند، مایکل سایلور، مدیرعامل MicroStrategy، اعلام کرد که این شرکت ۱۵ میلیون دلار بیت کوین دیگر به کیف پول خود اضافه کرده و مجموع دارایی خود را به ۹۰،۸۵۹ کوین رسانده است.

با این حال، نظر همه افراد نسبت به بیت کوین مثبت نیست. مایکل باری، سرمایه گذار بزرگ، معتقد است که بیت کوین در سطح فعلی در یک حباب سوداگرانه قرار دارد و ممکن است شاهد سقوط شدیدی باشد که چشمگیر و دردناک خواهد بود.

BTC / USD

بیت کوین در ۲۸ فوریه در ۴۳،۰۰۶.۷۷ دلار به پایین ترین سطح روز سقوط کرد و سایه بلند در کندل روزانه نشان می دهد که خریداران از سقوط استفاده کردند تا در سطوح پایین تر جمع شوند. در حال حاضر خریداران در تلاشند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷،۷۱۱ دلار) حفظ کنند.

بیت کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت، جفت ارز BTC / USD می تواند هدف قرار گیرد تا به ۵۲،۰۰۰ دلار برسد. فروشنده ها احتمالاً در این سطح مقاومت سختی دارند. در صورت کاهش قیمت از این مقاومت، این جفت ارز می تواند بین ۴۳،۰۰۰ تا ۵۲،۰۰۰ دلار برای چند روز آینده تثبیت شود.

میانگین متحرک مسطح و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالای ۵۵ نیز به یک نوسان در کوتاه مدت اشاره دارد.

با این حال، اگر حرکت صعودی افزایش یابد و خریداران قیمت را به بالای ۵۲،۰۰۰ دلار برسانند، بازآزمایی بالاترین رقم ۵۸،۳۴۱،۰۳ دلار امکان پذیر است. اگر جفت ارز کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۱،۳۱۳ دلار) برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر به ۲۸،۸۵۰ دلار باشد.

ETH / USD

رسیدن اتر (ETH) زیر میانگین متحرک نشان می دهد که در یک مرحله اصلاحی قرار دارد. اما سایه بلند روی کندل ۲۸ فوریه نشان می دهد که خریداران در تلاشند تا از سطح ۳۸.۲٪ اصلاح شده فیبوناچی با ۱۴۱۳ دلار دفاع کنند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

خریداران در حال حاضر در تلاشند تا روند بهبودی خود را حفظ کنند و قیمت بالاتر از SMA 50 روزه (۱۵۰۹ دلار) را حفظ کنند. در صورت موفقیت، توقف بعدی احتمالاً میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۲۴ دلار) خواهد بود که احتمالاً به عنوان یک مانع سخت عمل خواهد کرد.

در یک اصلاح، فروشنده ها سعی می کنند در رالی ها به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بفروشند. اگر جفت ارز ETH / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این یک احساس منفی را نشان می دهد. سپس فروشنده ها سعی می کنند قیمت خود را به زیر ۱،۲۸۹ دلار برسانند. در صورت موفقیت، این کاهش می تواند تا سطح ۶۱.۸٪ اصلاح شده و ۱۰۲۶ دلار افزایش یابد.

بر خلاف این فرض، اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پیش ببرند و حفظ کنند، این جفت ارز ممکن است بالاترین قیمت خود را در ۲،۰۴۹ دلار دوباره امتحان کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا