فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور استوکاستیک RSI و آموزش سیگنال گیری خرید و فروش

استوکاستیک RSI در واقع ترکیبی از اندیکاتورهای استوکاستیک (stochastic) و شاخص نسبی قدرت (RSI) می باشد و برای تشخیص قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. این اندیکاتور حساسیت بیشتری نسبت به شاخص نسبی قدرت دارد. اندیکاتور استوکاستیک RSI توسط استنلی کراول و توشار شاندا کشف شده است. آنها  این اندیکاتور را در کتاب The New Technical Trader (معامله گر فنی جدید) در سال ۱۹۹۴ به دنیای معامله گران معرفی نمودند.

Stochastic RSI

استوکاستیک RSI معمولا مابین اعداد ۰ تا ۱۰۰ در حال نوسان است و همچنین عدد میانی ۵۰ است. این شاخص در درجه اول برای شناسایی شرایط اشباع خرید,اشباع فروش استفاده می شود.

سیگنال خرید بیش از حد بالاتر از ۸۰ و سیگنال فروش بیش از حد پایین تر از ۲۰ قرار دارد. یعنی اگر این اندیکاتور پایینتر از ۲۰ باشد فروش بیش از حد رخ داده است و با کاهش قیمت یا بازار نزولی همراه خواهیم بود و اگر این اندیکاتور بالاتر از ۸۰ باشد یعنی خرید بیش از حد رخ داده است و قیمت ها افزایش خواهند یافت و بازار صعودی خواهد بود.

Stochastic RSI

به دلیل سرعت بالا و حساسیت این اندیکاتور می تواند برای تریدرها، سرمایه گذارارن و یا حتی تحلیلگران شاخص بسیار مناسبی باشد تا بتوانند حرکات بازار را بهتر تشخیص دهند.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام لطفا یه مقاله مجزا راجع به قانون فشردگی موینگ اورج و چگونگی کار کردن با اون و سیگنال گرفتن بذارین .ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا