ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سنای ایالات متحده بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری را تصویب کرد، بیت کوین به ۵۱ هزار دلار رسید!

قیمت بیت کوین (BTC) در ۷ مارس پس از تصویب لایحه محرک پیش بینی شده ۱.۹ تریلیون دلاری، که تقریبا دو برابر بزرگتر از ارزش بازار BTC است، به بیش از ۵۱،۰۰۰ دلار رسید.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که تصویب سنا پیشرفت عمده ای را در ارائه لایحه محرک “بسیار ضروری” به آمریکایی ها نشان می دهد. او گفت:

امروز می توانم بگویم که ما یک قدم بزرگ دیگر در تحقق این قول برداشته ایم، این کمک در راه است. همیشه زیبا نبود، اما به شدت مورد نیاز بود.

بیتکویننمودار قیمت ۴ ساعته BTC / USDT (Binance). منبع: TradingView.com

چرا محرک قیمت بیت کوین صعودی است؟

هنگامی که یک لایحه محرک تصویب می شود، بلافاصله شرایط مالی در ایالات متحده را تسکین می دهد. سال گذشته نشان داده است که تأثیر چنین اقداماتی اشتهای سرمایه گذاران را برای دارایی های ریسک پذیر، از جمله سهام و ارزهای رمزپایه افزایش می دهد.

در آوریل ۲۰۲۰، هنگامی که اولین لایحه محرک تصویب شد، مصادف با یک روند صعودی عظیم در بازار سهام ایالات متحده و بازار ارزهای رمزپایه بود.

به طور طبیعی، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند بسته محرک دوم تأثیر مشابهی در کوتاه مدت در قیمت BTC داشته باشد.

پیتر برانت، یک معامله گر قدیمی گفت:

کاهش ارزش قدرت خرید دلار آمریکا آغاز شده است.

ترکیبی از کاهش ارزش دلار و بسته محرک جدید احتمالا باعث بهبود تمایل بازار به BTC می شود. برانت نوشت:

کاهش ارزش قدرت خرید دلار آمریکا DX_F تازه شروع شده است. به همین دلیل است که بیت کوین، املاک و مستغلات، ارزش سهام و کالاهای ایالات متحده روند بالاتری را نشان می دهد که با اصطلاحات معادل USD بیان شود.

نمودار

شاخص قیمت مصرف کننده برای همه مصرف کنندگان شهری. منبع: Peter Brandt, Fred

اگر بازار سهام ایالات متحده پس از یک هفته پولبک شروع به بهبودی کند، با توجه به این که ارزش سهام و ارزهای رمزپایه طی اصلاح اخیر به طور همزمان سقوط کرده، می تواند بیت کوین را بهبود بخشد.

شرکت های چینی از استراتژی MicroStrategy پیروی می کنند؟

بعد از بهبود فضای کلان BTC، اولین شرکت چینی به نام Meitu رسما ۴۰ میلیون دلار بیت کوین و اتریوم خریداری کرده است. این شرکت اظهار داشت:

این گروه در ۵ مارس ۲۰۲۱ در معاملات بازار آزاد ۱۵،۰۰۰ واحد اتر و ۳۷۹.۱۲۱۴۲۶۷ واحد بیت کوین (BTC) هر دو ارز رمزپایه را خریداری کرده است. در مجموع حدود ۲۲.۱ میلیون دلار و ۱۷.۹ میلیون دلار آمریکا.

یک روزنامه نگار مشهور چینی به نام Wu Blockchain در ۷ مارس اظهار داشت:

اولین شرکت چینی برای خرید مقدار زیادی بیت کوین ظاهر شد، شرکت نرم افزاری عکس-روتوش Meitu اعلام کرد که بیت کوین و اتریوم را به قیمت ۴۰ میلیون دلار خریداری می کند. اما بنیانگذار آن به دلیل صدور چندین ICO در سال ۲۰۱۷ مورد انتقاد قرار گرفت.

او اضافه کرد:

Meitu گفت که رمزنگاری فضای کافی برای قدردانی دارد، می تواند خطر نگه داشتن پول نقد در مدیریت صندوق را متنوع کند. تحت تأثیر این امر، ممکن است شرکت های چینی بیشتری برای افزایش قیمت سهام خود بیت کوین بخرند، اما ممکن است توسط دولت چین ممنوع شود.

اگر روند جدیدی در جایی ایجاد شود که شرکت های عمومی آسیا اقدام به خرید بیت کوین می کنند، می تواند منجر به هجوم سرمایه جدید به بازار مبادله بیت کوین شود.

گرچه بعید است بسیاری از شرکت های ذکر شده در چین به دلیل نامشخص بودن مقررات نظارتی، خرید بیت کوین را اعلام کنند، کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی می توانند شاهد روند مشابه طی چند ماه آینده باشند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا