فارکساخبار اقتصاد جهان

۵ نکته مهم برای بازار سهام در هفته پیش رو

سرمایه گذاران از نزدیک در حال بررسی روند طرح کمک به بیماری همه گیر توسط رئیس جمهور جو بایدن به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار از طریق کنگره هستند. احتمالا این بسته محرک در مقابل تورم و نرخ بهره تأثیرگذار خواهد بود. فعالان بازار با ارائه گزارشی در مورد شاخص قیمت مصرف کننده که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود و شاخص قیمت تولید کننده برای روز جمعه، بر ارقام تورم ایالات متحده تمرکز خواهند کرد.

در اروپا، بانک مرکزی اروپا آخرین جلسه سیاست خود را روز پنجشنبه برگزار می کند. در همین حال، انگلیس قرار است ارقام رشد ژانویه را منتشر کند که نشان دهنده بازگشت به یک قرنطینه ملی کامل در ابتدای سال و همچنین عواقب ناشی از Brexit است. در اینجا مواردی است که باید برای شروع این هفته بدانید.

۱_ بسته محرک: شمشیر دو لبه؟

پس از تصویب بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری رئیس جمهور جو بایدن توسط مجلس سنا، این تصمیم روز سه شنبه در مجلس رأی گیری می شود. پس از تصویب توسط مجلس، برای بایدن ارسال می شود، وی امیدوار است قبل از انقضا مزایای افزایش بیکاری در ۱۴ مارس، این لایحه را امضا کند.

بسته تسکین همه گیری کرونا ، تاثیر خوبی بر تقویت قدرت در روند بهبود اقتصادی و بورس خواهد داشت، اما این خوشبینی با ترس از افزایش تورم و نرخ بهره همراه شده است.

سرمایه گذاران بازار روند اخیر بازده اوراق قرضه را که منجر به بازده عملکرد خزانه داری ۱۰ ساله شده است، به سطوحی که از قبل از همه گیر شدن بیماری مشاهده نشده است، رسانده اند.

اما جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده روز جمعه اظهار داشت که بازده بالای خزانه داری در بلند مدت نشانه انتظارات برای بهبودی بیشتر است، نه افزایش نگرانی در مورد تورم.

۲_ ارقام تورم ایالات متحده

در میان نگرانی های پیامدهای بالقوه افزایش فشارهای قیمت، سرمایه گذاران از نزدیک، آمار تورم ایالات متحده را در روزهای چهارشنبه و جمعه مشاهده خواهند کرد.

هفته گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفته بود که حتی اگر قیمت ها همانطور که پیش بینی می شود در بهار امسال افزایش یابد، “انتظار می رود که ما صبوری را پیشه گیریم” و سیاست های پولی را تا زمانی که اقتصاد  در مسیر بهبودی قرار نگیرد، تغییر ندهیم.

این هفته مسئولان فدرال رزرو در آستانه نشست بعدی بانک مرکزی در تاریخ ۱۶ تا ۱۷ مارس، در دوره blackout به سر خواهند برد. سایر گزارش های این هفته شامل ارقام روز پنجشنبه در مورد ادعاهای اولیه بیکاری و بروزرسانی در مورد احساسات مصرف کننده است.

۳_ سهام را در قیمت های پایین بخریم؟

با کاهش ارزش سهام فناوری های ایالات متحده، سرمایه گذاران در حال بحث و بررسی هستند که آیا این کاهش قیمت، فرصتی برای خرید سهام است یا نشانه درد بیشتری برای سهام که سال ها سود بازار را تحریک کرده است.

بهره مندی از پولبک های سهام هایی مانند اپل و آمازون یک استراتژی موفق در دهه گذشته بوده است. با این حال، برخی از فعالان بازار نگرانند که کاهش فعلی قیمت، ممکن است طولانی تر از افت قبلی باشد، زیرا انتظارات از بهبود اقتصادی ایالات متحده، باعث تغییر در روند معاملات داخلی به سمت معاملات سهام می شود که از بازگشایی اقتصاد سود می برند. افزایش بازده، سبب تسریع در این عمل می گردد.

هفته گذشته Nasdaq، سومین افت هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند، اما اواخر جمعه، ضررهای خود را معکوس کرد تا در پایان به دلیل حضور برخی از شکارچیان معامله که ممکن است پس از یک هفته پر دست انداز، دست به کار شده باشند، به ۱.۶ درصد، برسد.

۴_ جلسه ECB

جلسه روز پنجشنبه ECB پس از تمدید قرنطینه در سه ماهه اول، رویداد اصلی منطقه یورو است. سیاست گذاران آسیب به رشد اقتصادی را در برابر پس زمینه واکسیناسیون که در تلاش برای افزایش بهره وری، به ویژه در انگلیس و ایالات متحده، می باشد را ارزیابی می کنند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، همچنین پیش بینی های سه ماهه جدید این بانک در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه سیاست را اعلام خواهد کرد. علاوه بر نشست بانک مرکزی اروپا، منطقه یورو در روز جمعه ارقام مربوط به تولید صنعتی ژانویه را منتشر می کند.

۵_ تولید ناخالص داخلی انگلیس

انگلیس قرار است روز جمعه آمار رشد ماه ژانویه را منتشر کند و جای تعجب نخواهد بود که انتظار رود این آمار تحت تأثیر قرنطینه کامل ملی و اثرات معاملات برگزیت، قرار گرفته باشد.

با توجه به بسته شدن چندین بخش خدمات مصرف کننده، ضربه بزرگی به رشد تولید ناخالص داخلی وارد خواهد آمد. اما همزمان با آغاز تغییر در شرایط تجارت اتحادیه اروپا، تولید نیز ضربه بزرگی خواهد خورد. هیئت دولت هنوز درمورد تأثیرات اقتصادی ناشی از تغییر در شرایط تجاری اظهارنظر نمی کند.

منبع: investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا