ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

تعداد BTC های نگهداری شده در صرافی ها در مدت ۱۲ ماه ۲۰٪ کاهش داشته است!

انباشت طولانی مدت و افزایش محبوبیت پروتکل های DeFi باعث دور شدن بیت کوین (BTC) از صرافی های متمرکز می شود.

داده های جمع آوری شده توسط Glassnode نشان می دهد که تعداد بیت کوین نگهداری شده در صرافی های متمرکز در طی ۱۲ ماه تقریبا ۲۰٪ کاهش یافته است.

داده ها حاکی از آن است که سرمایه گذاران در حال جمع آوری BTC هستند و آنها را از صرافی ها به کیف پول ها منتقل می کنند و باعث ایجاد بحران عرضه می شوند.

در ۶ مارس، Glassnode همچنین داده هایی را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد کوین های خریداری شده در طی سال ۲۰۲۱ در اواخر افت قیمت فوریه با ضرر منتقل نشده اند.

معیار شرکت “Hodlwaves”، که از زمان آخرین انتقال کوین ها بر روی زنجیره اقدام به اندازه گیری می کند، همچنین به افزایش فعالیت انباشت اشاره دارد. داده های Hodlwaves که در ۲۲ فوریه منتشر شد، نشان می دهد ۵۷ درصد از عرضه بیت کوین بیش از یک سال است که جابجا نشده است. با این حال، بیش از یک سوم BTC گفته شده بیش از پنج سال است که منتقل نشده است که نشان می دهد بخش قابل توجهی از کوین ها از دست رفته است.

افزایش محبوبیت صرافی های غیرمتمرکز و پروتکل های DeFi نیز ممکن است باعث کاهش عرضه BTC در صرافی های متمرکز شود.

به گزارش DeFi Llama، با توجه به تقاضای زیاد بیت کوین در اکوسیستم DeFi، کل دارایی قفل شده یا TVL پروتکل Wrapped Bitcoin از ابتدای ماه مارس بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

نمودار

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا