ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

هوشیار باشید! در ماه مارس و با افزایش بازدهی اوراق خزانه داری و دلار، احتمال افت بیت کوین وجود دارد!

روند حرکت بیت کوین با بهبود ارزش دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق خزانه داری، تضعیف می شود. قیمت بیت کوین (BTC) در تلاش است تا در ۸ مارس ۵۱،۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد زیرا بازده خزانه داری ایالات متحده دوباره در حال افزایش است، در حالی که شاخص دلار آمریکا (DXY) در بالاترین سطح در طی سه ماه گذشته است.

بازار سهام جهانی، از جمله سهام در ایالات متحده و آسیا، همزمان پولبک داشته است زیرا تصویب محرک سنای ایالات متحده ترس تورمی را برانگیخته است.

نمودارBTC (نارنجی) در مقابل DXY (سبز) در مقابل بازده خزانه داری (آبی). منبع: Tradingview

همانطور که هولگر زشاپیتز، تحلیلگر بازار ولت توضیح داد، با انتشار بازده ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده، پس از انتشار اخبار بسته محرک اقتصادی، بازار اوراق قرضه آشفته شد.

بی ثباتی در بازار اوراق قرضه به طور طبیعی منجر به فروش دارایی های دارای ریسک شده و سهام و ارزهای رمزپایه را تحت تأثیر قرار می دهد. این تحلیلگر نوشت:

آشفتگی اوراق قرضه در حالی ادامه دارد که بازدهی ۱۰ ساله ایالات متحده به دلیل بسته مالی ۱.۹ تریلیون دلاری در کنار ترس از تورم، اطلاعات اقتصادی قوی چین تقریباً به ۱.۶٪ رسیده است.

بازده خزانه داری

بازده خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده منبع: بلومبرگ

سهام و بیت کوین در هفته های اخیر شاهد همبستگی شدیدتری بوده اند که احتمالاً به دلیل فضای نامطلوب کلان است.

پیتر برانت، معامله گر مطرح ارز، گفت که او در طول زندگی حرفه ای خود روابط زیادی را دیده است. با این حال، او گفت که همبستگی ها به طور چشمگیری نیز می توانند به پایان برسند.

از این رو، در آینده ای قابل پیش بینی، بیت کوین می تواند همزمان با سهام حرکت کند، زیرا بازارها واکنش منفی به افزایش عملکرد خزانه داری نشان می دهند. اما در بازه های زمانی طولانی تر، اگر همبستگی ضعیف شود، بیت کوین می تواند تقویت شود و حرکت بیشتری پیدا کند. او گفت:

از طریق معاملات ۴۶ ساله، من شاهد بسیاری از همبستگی های بزرگ و مهم بوده و هستم. طلا در برابر ین یا دلار آمریکا یا سهام. نقره در برابر طلا. نرخ بهره در برابر سهام یا طلا. BTC در مقابل هر چیز دیگری. به پایان می رسند، آنها اغلب به طور چشمگیری به پایان می رسند. هر بازار را با نمودار خاص خود مطالعه کنید.

با این وجود، ممکن است ماه مارس برای BTC ماه کندی باشد و با نوسانات کمی معامله شود.

آیا روند بزرگتری در راه است؟

اگر بازار سنتی سقوط کند، به نظر می رسد معامله گران در کوتاه مدت بازگشت شدید بیت کوین را تجربه کنند.

قیمت-بیت-کوینقیمت بیت کوین با سطوح کلیدی. منبع: Loma ،TradingView

به عنوان مثال، معامله گری با نام مستعار لوما گفت که در صورت ادامه ضعف در بازارهای قدیمی نمی توان کاهش کوتاه مدت به ۴۸،۰۰۰ دلار، سطح حمایت مهم را رد کرد.

در این هفته، نکته کلیدی بیت کوین این است که آیا DXY پس از یک هفته رشد یک هفته ای بازگشت اقتصادی را تجربه می کند یا خیر.

بیت-کوین
سطح حمایت/ مقاومت در برابر حجم BTC / USDT (Binance). منبع: Material Indicators

همانطور که Cointelegraph قبلا گزارش کرده بود، بازده خزانه داری نیز به یک ناحیه مقاومت اصلی نزدیک می شود و در صورت رد شدن، بیت کوین می تواند در کوتاه مدت حرکت مجدد خود را بدست آورد تا بالاتر از مناطق مقاومت بزرگ بعدی با ۵۲،۰۰۰ و ۵۳،۰۰۰ دلار افزایش یابد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا