ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، سه شنبه ۱۹ اسفند ۹۹

داده های Glassnode نشان می دهد که بیت کوین (BTC) نگهداری شده در صرافی های متمرکز در ۱۲ ماه گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال انتقال بیت کوین خود به کیف پول های سرد با در نظر گرفتن احتمال طولانی مدت نگه داشتن آن هستند. این در حالی است که تقاضا همچنان در حال افزایش بوده و عرضه موجود را کاهش داده است.

ورود وجوه قابل معامله در صرافی ها می تواند بحران عرضه را بیشتر افزایش دهد. پس از موفقیت در صندوق تجارت بیت کوین TSX Purpose، کانادا می تواند دومین ETF بیت کوین را توسط Galaxy Digital Capital Management، یک شرکت تابعه از Galaxy Digital راه اندازی کند. تصویب ETF بیت کوین در کانادا می تواند فشار بیشتری را به مقررات نظارتی ایالات متحده وارد کند.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

در همین حال، شرکت ها در سراسر جهان به باز کردن خزانه خود برای خرید بیت کوین ادامه داده اند. آخرین شرکت بورسی که قصد خرید بیت کوین را دارد، شرکت سرمایه گذاری نروژی Aker ASA است که قصد دارد این کار را از طریق یک شرکت تابعه به نام Seetee AS انجام دهد. این نشان می دهد که روند به تازگی شروع شده است و چندین شرکت در سراسر جهان می توانند بخشی از ذخایر خود را برای نگهداری در بیت کوین اختصاص دهند.

گلدمن ساکس راه اندازی میز رمزنگاری خود را تأیید کرده است که از آینده CME بیت کوین و انتقال غیر قابل تحویل (NDF) پشتیبانی می کند که تسویه حساب نقدی دارند. جالب اینجاست که یک نظرسنجی داخلی توسط این غول بانکی نشان می دهد که ۴۰٪ از مشتریان آن از قبل موقعیت رمزگذاری دارند. پاسخ دهندگان نظرسنجی انتظار دارند که بیت کوین سال ۲۰۲۱ را بین ۴۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ به پایان برساند.

BTC / USD

بیت کوین در حال حاضر بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸،۷۰۱ دلار) و مقاومت بالایی ۵۲،۰۴۰ دلار معامله می شود. این معاملات در نوسان بعید است که به مدت طولانی ادامه یابد.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگرچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ثابت است، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) به تدریج در حال افزایش است که نشان می دهد خریداران در تلاشند کنترل خود را بدست آورند.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالای ۵۲،۰۴۰ دلار فشار دهند و ببندند، جفت ارز BTC / USD یک الگوی مثلث صعودی را کامل می کند. این می تواند منجر به بازآزمایی بالاترین قیمت ۵۸،۳۴۱ دلار و سپس ۶۱،۰۷۵ دلار شود که هدف الگو شکست از مثلث است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و از زیر خط روند شکسته شود، ممکن است معامله گران کوتاه مدت سیو سود کنند. این جفت ارز می تواند تا ۴۶،۳۱۳ دلار کاهش یابد و اگر این حمایت نیز شکسته شود، ممکن است افت به ۴۱،۹۵۹ دلار برسد.

ETH / USD

اتر (ETH) در ۷ مارس بالاتر از مقاومت بالایی ۱۶۷۰ دلار شکست که نشان دهنده قدرت است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۲۴ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به بالای ۵۷ رسیده است که این یک برتری جزئی برای خریداران را نشان می دهد.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت بالاتر از میانگین متحرک را حفظ کنند، جفت ارز ETH / USD می تواند بالاترین قیمت خود را با قیمت ۲،۰۴۰ دلار آزمایش کند. شکست این مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با قیمت ۱،۵۷۲ دلار شکسته شود، جفت ارز می تواند حمایت مهم را با قیمت ۱،۲۸۹ دلار دوباره آزمایش کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا