فارکساخبار اقتصاد جهان

این ۵ نکته را برای بازار سهام در روز سه شنبه به خاطر بسپارید

سهام فن آوری قرار است پس از فروش سنگین روز دوشنبه، با جهش سهام باز شود. خزانه داری سه روز فروش اوراق قرضه بزرگ را آغاز می کند و با تأیید تمرکز دولت بر کاهش نرخ بهره در سال جاری، مشکلات بازار سهام چین ادامه دارد. این چیزی است که شما باید در بازارهای مالی سه شنبه ۹ مارس بدانید.

۱_ فروش سه روزه‌ خزانه داری

خزانه داری ایالات متحده فروش سه روزه‌ اوراق قرضه را آغاز می کند که آزمایشی است که برای تأمین بودجه‌ بسته‌ حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری مورد نیاز است.

خزانه داری ۵۸ میلیارد دلار از بخش سه ساله را به حراج می گذارد و نتایج فروش را در ساعت ۹:۳۰ شب به وقت ایران اعلام می کند. خزانه داری همچنین قصد دارد روز چهارشنبه ۳۸ میلیارد دلار از بخش ۱۰ ساله و پنجشنبه ۲۴ میلیارد دلار از بخش ۳۰ ساله را بفروشد.

با توجه به این که سرمایه گذاران خارجی به سایر دارایی‌های مطمئن روی آورده‌اند، بازده‌های طولانی مدت‌تر از اوج‌های خود افت کرده‌اند. شاخص دلار آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رسیده است.

۲_ سهام ‌های چین

علی رغم مداخله‌ گزارش شده توسط تعداد زیادی از صندوق های سرمایه گذاری بزرگ تحت حمایت دولت که به دنبال جلوگیری از این روند هستند، افت سنگین در بازارهای مالی چین همچنان ادامه دارد.

شاخص‌های CSI300 و Chinext به ترتیب ۲.۲٪ و ۳.۵٪ افت کرده‌اند و ضرر یک ماهه‌ خود را به ۲۰٪ رساندند، زیرا پس از اعلام این که دولت ارائه‌ی بسته‌ حمایتی را لغو کرده است، سرمایه گذاران پول‌ های خود را از بازار خارج کردند.

دولت همچنین گفت که می خواهد امسال وام خود را به ۳.۲٪ تن تولید ناخالص داخلی از ۳.۶٪ سال گذشته کاهش دهد.

۳_ سهام ها بالاتر باز می شوند

سهام ‌های ایالات متحده امروز بالاتر باز می شوند و Nasdaq نیز عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته است.

تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت ایران، معاملات آتی نزدک ۲.۴٪ رشد کرده است، داو جونز ۱۸۵ واحد یا ۰.۶٪ افزایش یافته و S&P500 نیز ۱.۱٪ رشد کرده است.

افزایش توجه از سهام ‌های تکنولوژی به ارزش هنوز منجر به کاهش کلی ارزیابی جهانی سهام نشده است: شاخص MSCI World حدوداً ۸۲٪ تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می دهد که ۱۰٪ از زمان حباب سال ۱۹۹۹ بیشتر است. با این حال، اگر تولید ناخالص داخلی جهان امسال مطابق انتظار رشد کند، این نسبت بهتر به نظر می رسد: OECD پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی جهان از ۴.۲٪ در نوامبر به ۵.۶٪ برای سال جاری افزایش داد. این تفاوت عمدتا به بسته‌ حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری ایالات متحده مربوط است‌.

۴_اقتصاد اروپا

بر اساس اطلاعات منتشر شده که نشان دهنده‌ تجدیدنظرهای صعودی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال است، اقتصاد اروپا در پایان سال گذشته کمی کمتر از آنچه تصور می شد، افت کرده است.

روز دوشنبه، داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی اروپا نشان داد که بانک مرکزی اروپا در هفته‌ گذشته هنگامی که متغیرهای بازارهای اوراق قرضه جهانی باعث افزایش بازده شد، خرید اوراق قرضه خود را کند کرده است. یورو تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت ایران با ۰.۶٪ افزایش به ۱.۱۹۱۳ دلار رسیده بود.

اعلامیه آلمان برای سرعت بخشیدن به فعالیت واکسیناسیون، تا حدودی به بهبود اقتصاد اروپا کمک کرده است و که ایتالیا که هفته‌ گذشته صادرات واکسن آسترازنکا را به استرالیا مسدود کرده بود، میزبانی ساخت واکسن اسپوتنیک روسیه را آغاز خواهد کرد.

۵_ نفت

ضعف اقتصاد چین به کالاها ضربه زد، اما با کمک پیش بینی OECD نفت در مقابل این ضعف مقاومت کرد، اما فلزهای صنعتی عملکرد خوبی نداشتند.

تا ساعت ۳:۰۵ بعد از ظهر به وقت ایران، معاملات آتی نفت خام آمریکا ۱.۳٪ رشد کرده و به ۶۵.۹۱ دلار رسیده بود و برنت نیز ۱.۵٪ افزایش یافته بود.

در مقابل، معاملات آتی مس مجدداً سطح ۴ دلار در هر پوند را آزمایش کرد و همچنان با ۱.۴٪ افت در ۴.۰۳۷۰ دلار قرار دارد.

موسسه‌ نفت آمریکا داده های موجودی هفتگی خود را مطابق با روال سابق در ساعت ۱ بامداد به وقت ایران منتشر می کند.

همراهان عزیز فیماچارت، برای خواندن دیگر اخبار و تحلیل های بازار فارکس اینجا را کلیک کنید.

منبع: investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا