فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور Awesome Oscillator + آموزش تصویری

اندیکاتور Awesome Oscillator با نام اختصاری AO در بین تحلیل گران بازار های مالی شناخته شده است. کلمه Awesome در انگلیسی به معنی عالی و شگفت انگیز است.

این اندیکاتور برای سنجش نوسانات بازار است که تغییرات در نیروی محرک بازار را بازتاب می دهد و به شناسایی قدرت روند شامل نقاط شکل گیری و وارونگی اش کمک می نماید.

اندیکاتور Awesome Oscillator همان طور که از کلمه Oscillator در نام آن مشخص است، در واقع یک نوسانگر است. بر خلاف اندیکاتورهایی مثل اندیکاتور RSI یا اندیکاتور Slow Stochastic که هر کدام دارای محدودیت‌ها و حد و مرزهای خاص خودشان هستند و در یک محدوده مشخصی نوسان می‌کنند، اندیکاتور Awesome Oscillator بدون مرز و محدوده است و حد بالا و پایینی ندارد.

Awesome Oscillator

این اندیکاتور از ابداعات بیل ویلیامز است که بر اساس مکانیزم MACD ایجاد شده است. اندیکاتور Awesome Oscillator بین ناحیه مثبت و منفی نوسان خواهد کرد. زمانی که هیستوگرام آن در مثبت است به این معنی است که میانگین متحرک سریع تر بالای میانگین متحرک کند تر قرار دارد، و در زمانی که هیستوگرام در منفی است برعکس.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که رنگ میله‌های هیستوگرام AO شده نشان دهنده روند حرکات میانگین های متحرک است. به این معنی که هسیتوگرام سبز یعنی میانگین های متحرک در حال نزدیک شدن به هم هستند و میله‌های قرمز نشان دهنده فاصله گرفتن میانگین ‌های متحرک می‌باشد. بنابراین در منفی و مثبت می توان میله های سبز و قرمز را داشته باشیم.

Awesome Oscillator

اگر اندیکاتور OA در حال کراس صفر از پایین به بالا است یک سیگنال خرید صادر می‌شود. در حالی اندیکاتور از منطقه مثبت به منفی وارد می شود یک سیگنال فروش صادر می گردد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام من دوهفته ای میشه که سایتتون دنبال میکنم واقعا عالی هستید دستون درد نکنه…فقط اندیکاتور های سبز سیگنال خرید میدن دیگه درسته؟ و اینکه اندیکاتور و اسیلاتور ها وقتی رنگ سبز رو نشون میدن به صورت کوتاه مدت هست یا بلند مدت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا