ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بلومبرگ: بیت کوین می تواند در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۰ هزار دلار برسد

بیت کوین (BTC) هنوز به دلیل بی ثباتی بیش از حد مورد انتقاد قرار می گیرد، اما یک تحلیلگر بلومبرگ معتقد است که بالعکس در حال تبدیل شدن به یک گزینه “بدون ریسک” برای سرمایه گذاران است.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالای Bloomberg Intelligence در یک توییت در تاریخ ۲۵ مارس، گفت که امسال لحظه ای بزرگ برای بزرگترین ارز رمزنگاری شده است.

McGlone یک نمودار از میانگین قیمت BTC / USD و شاخص نقدینگی بیت کوین را آپلود کرد، این قیمت ویژه برای استفاده های سازمانی ایجاد شده است.

او نوشت:

در راه تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره جهانی دیجیتال، از نظر ما یک جهش بلوغ ممکن است در حال انتقال بیت کوین به سمت یک دارایی ریسک پذیر باشد.

نمودار

نمودار نشان می دهد که اوج احتمالی قیمت در سال جاری، با توجه به رفتار قبلی، می تواند تا ۴۰۰،۰۰۰ دلار برای هر کوین باشد. پیش‌بینی مک‌گلون بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های مشابه مثل مدل انباشت به جریان است. مدل انباشت به جریان پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به ۲۸۸,۰۰۰ دلار می‌رسد.

در حالی که McGlone جزئیات دقیقی از عوامل پشت سرگذاشتن بلومبرگ ارائه نکرده است، ایده کاهش بیت کوین به جای افزایش ریسک اوراق بهادار نقطه بحث سال در میان شرکت ها است. گزارش های جدید مربوط به تخصیص خزانه به BTC به طور مکرر ظاهر می شود و اشتهای آن از عملکرد قیمت کمرنگ نمی شود.

مایکل سایلور، مدیرعامل MicroStrategy، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران بیت کوین، این هفته در مصاحبه ای با TIME گفت:

اکنون ماموریت من اصلاح ترازنامه های جهان است.

طبق گفته منابع نظارت بر خزانه داری بیت کوین، سیلور در تابستان گذشته شروع به روندی در بین شرکت های عمومی کرد که بیش از ۵۲ میلیارد دلار به BTC تبدیل شده است و اکنون بیش از ۷۳ میلیارد دلار ارزش دارد.

چه ریسکی برای بیت کوین وجود دارد؟

پیش از ورود مورگان استنلی، به‌عنوان اولین شرکت بانکی، به حوزه بیتکوین، بسیاری از مخالفان ارزهای دیجیتال بحث همیشگی سرمایه‌گذاری در بیت کوین را مطرح می‌کردند. پیتر شیف، یکی از همین مخالفان بود. او که یکی از طرفداران پروپاقرص طلا به حساب می‌آید، در اظهارنظری گفت:

مورگان استنلی محدود کردن دسترسی رمزنگاری به ۲.۵٪ از حساب های شخصی با ارزش خالص بالا، که بیش از ۲ میلیون دلار دارایی دارند و بیش از شش ماه فعال هستند، نشان می دهد که بانک متوجه شده است که بیت کوین بسیار خطرناک است و می خواهد تعهدات قانونی از سوی سرمایه‌گذارانی که پولشان را از دست می‌دهند محدود کند.

در همین حال، جروم پاول، رئیس صندوق فدرال، بیتکوین را به عنوان “جایگزین” طلا تشبیه کرد و این باعث نارضایتی شیف شد، اما افزود که این امر خطری برای دلار یا ثبات مالی ایجاد نمی کند.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، متوسط ​​بازده برای BTC / USD از ابتدای تأسیس ارز رمزنگاری شده هر سال ۲۰۰٪ بوده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا