فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور شاخص توده (Mass Index)

شاخص توده یا Mass Index نوعی از تحلیل تکنیکال است که محدوده‌ی بین قیمت‌های بالا و پایین نماد معاملاتی یا سهام را در یک بازه زمانی مشخص بررسی می‌نماید. شاخص Mass Index توسط آقای دونالد دورسی (Donald Dorsey) در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی کشف و توسعه داده شد. در کل این شاخص نشان می‌دهد زمانی که محدوده از نقطه خاصی گسترش پیدا می‌کند و در ادامه دوباره باز می گردد، احتمال یک تغییر جهت در روند وجود دارد.

از آن جایی که الگوها اطلاعاتی در مورد جهت تغییر روند  فراهم نمی‌کنند،‌ تحلیل‌گران تکنیکال باید اطلاعات این اندیکاتور را با اندیکاتورهای جهت‌یاب همانند خط AD که تخصص آن پیش‌بینی جهت روند است را ترکیب کنند.

شاخص توده Mass Index

برای مشخص کردن Mass Index ابتدا باید میانگین متحرک نمایی (EMA) نه روزه‌ی محدوده‌ی بین قیمت‌های بالا و پایین برای یک بازه زمانی مشخص (معمولا ۲۵ روزه) را مشخص کنیم. در ادامه باید این مقدار را با میانگین متحرک نمایی ۹ روزه از میانگین متحرک صورت کسر، تقسیم کنیم.

اندیکاتور شاخص توده می‌تواند یک ابزار معاملاتی عالی برای معاملات کوتاه مدت باشد.  معامله گران می‌توانند از Mass Index برای معامله و بهره‌گیری از روندهای ادامه‌دار استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا