ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

طبق داده های منتشر شده توسط JPMorgan، سرمایه گذاران سازمانی از اواسط ماه اکتبر حدود ۲۰ میلیارد دلار از سرمایه های طلای خود برداشت کرده اند و در همین بازه زمانی، ورودی های موسسات به بیت کوین (BTC) 7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

JPMorgan معتقد است که کاهش نوسانات بیت کوین می تواند تصویب سرمایه گذاران سازمانی را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، ارزش سرمایه گذاری خصوصی در بیت کوین ممکن است از طلا بیشتر شود و این باعث می شود که بیت کوین ۱۳۰،۰۰۰ دلار در بلند مدت هدف صعودی داشته باشد.

نمودار بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

در خبرهای دیگر، مارک کوبان، سرمایه گذار میلیاردر گفت که اوراق بهادار رمزگذاری شده وی از ۳۰٪ اتر (ETH) تشکیل شده است زیرا وی معتقد است که این نزدیکترین چیز برای داشتن ارز واقعی است. کوبان گفت که باقی مانده نمونه کارهای رمزنگاری شده وی شامل ۶۰٪ بیت کوین و ۱۰٪ سایر سرمایه گذاری های رمزنگاری است.

مدیر عامل CryptoQuant، کی یونگ جو، اخیراً تأکید کرده است که ۴۰۰،۰۰۰ اتر از Coinbase خارج شده است، این نشانه این است که سرمایه گذاران سازمانی ممکن است شروع به جمع آوری بهترین آلتکوین کنند.

BTC / USDT

بیت کوین در ۳۱ مارس و ۱ آوریل الگوی کندل دوجی را شکل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشنده ها است. با این حال، نشانه مثبت این است که خریداران خیلی عقب ننشسته اند. خریداران دوباره در تلاشند قیمت را به بالای مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلار برسانند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

شکست بالاتر از محدوده مقاومت بالایی ۶۰،۰۰۰ تا ۶۱،۸۲۵.۸۴ دلار نشان می دهد که خریداران دوباره کنترل را در دست گرفته اند. این می تواند آغاز مرحله بعدی روند صعودی باشد که هدف آن ۶۹،۲۷۹ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار است.

معامله گران می توانند شاخص قدرت نسبی را تحت نظر داشته باشند زیرا شکست در بالای خط روند نزولی نشان دهنده افزایش حرکت است.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت یک بار دیگر جهت حرکت از منطقه مقاومت بالاسری را برگرداند، جفت BTC / USDT می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۳،۳۶۲ دلار) سقوط کند. شکست در زیر این حمایت مهم می تواند ذخیره سود از معامله گران کوتاه مدت را سبب شود و این می تواند قیمت را به ۵۰،۴۶۰.۰۲ دلار و سپس ۴۳،۰۰۶.۷۷ دلار کاهش دهد.

ETH / USDT

اتر در ۳۱ مارس از مثلث متقارن خارج شد و مسیر خود را بالاتر ادامه داد. امروز، خریداران بزرگترین خریداران را با بالاترین سطح بالاترین سطح خود به ۲.۰۴۰.۷۷ دلار رسانده اند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۷۹۸ دلار) افزایش یافته است و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید است که نشان دهنده برتری خریداران است.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بالاتر از ۲،۰۴۰.۷۷ دلار حفظ کنند، جفت ارز ETH / USDT می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند. هدف الگو ۲.۶۱۸.۱۴ دلار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه امکان پذیر است. یک جهش شدید از آن نشان دهنده قدرت است و خریداران دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

اگر فروشنده ها قیمت خود را در زیر خط روند نزول دهند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۱،۲۸۹ دلار کاهش دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا