ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ETH BNB DOT EOS

پرایس اکشن صعودی از طرف ETH ،BNB ،DOT و EOS نشان می دهد که آلتکوین ها بر روی نوسان بیت کوین زیر سطح ۶۰،۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کرده اند!

روندهای تاریخی برای معامله گران به عنوان سنجشی برای ارزیابی احتمالات آینده عمل می کنند. آوریل یک ماه صعودی برای بیت کوین (BTC) (با ۸ بار بسته شدن ماهانه به رنگ سبز و تنها دو مورد بازده منفی) بود.

دنی اسکات، مدیر عامل صرافی CoinCorner، گفت که بیت کوین می تواند به ۸۳،۰۰۰ دلار برسد اگر میانگین بازده ۵۱ درصدی آوریل خود را مانند ۱۰ سال گذشته دنبال کند.

این می تواند یکی از دلایلی باشد که ماینرها به جای فروش در سطح فعلی، شروع به حفظ موقعیت خود کرده اند. Lex Moskoviski، مدیر عامل Moskoviski Capital، اخیراً تأکید کرده است که ماینرها ۴،۳۸۰ بیت کوین را در ۲ آوریل و ۴،۴۹۴ بیت کوین را در ۳ آوریل ذخیره کرده اند.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

در حالی که بیت کوین به عنوان رهبر بدون چون و چرا باقی مانده است، اما یک نکته مثبت این است که برخی از شرکت های اصلی شروع به کشف فرصت ها در بخش های مختلف رمزنگاری کرده اند.

مدیر عامل Shopify، توبی لوتکه، اظهار داشت که شرکت وی در حال بررسی راه های ادغام با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

BTC / USDT

شکست مکرر بیت کوین در هنگام گذشت از سطح ۶۰،۰۰۰ دلار در چند روز گذشته، می تواند نشانه ذخیره سود توسط معامله گران کوتاه مدت باشد. این منجر به افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶،۵۱۸ دلار) شد.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

تعدیل شیب میانگین های متحرک و عدم رسیدن شاخص مقاومت نسبی (RSI) به بالاتر از خط روند نزولی نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از منطقه مقاومت ۶۰ تا ۶۱،۸۲۵.۸۴ دلار دفاع می کنند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از این منطقه قرار دهند، می تواند فروشنده ها را به دام بیندازد و در نتیجه ممکن است یک فشار کوتاه ایجاد شود. این می تواند حرکت را تقویت کند و جفت ارز BTC / USDT را به سمت هدف ۶۹،۵۴۰ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار بکشاند.

از طرف دیگر، اگر خریداران دوباره نتوانند از ۶۰ هزار دلار عبور کنند، در این صورت احتمال شکست زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می یابد. سپس این جفت ارز می تواند میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۳،۷۷۱ دلار) را دوباره آزمایش کند. این یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا شکست در زیر آن تغییر احتمالی روند کوتاه مدت را نشان می دهد.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری الگوی سر و شانه های معکوس را نشان می دهد که در شکست کامل می شود و به بالاتر از ۶۰،۰۰۰ دلار می رسد. هدف این ۶۹.۵۴۰ دلار است.

با این حال، ۲۰-EMA شروع به کاهش می کند و نشان می دهد که فروشنده ها تلاش می کنند تا برتری خود را بدست آورند. اگر قیمت از ۲۰-EMA کاهش یابد، جفت ارز می تواند روند نزولی خود را به ۵۴،۷۰۰ دلار برساند. شکستن زیر این سطح می تواند درهای افت را به ۵۰،۴۶۰.۰۲ دلار باز کند.

ETH / USDT

نوسان در اتر (ETH) در ۲ آوریل روند صعودی به خود گرفت و قیمت به بالاترین میزان رسید و تا ۲،۱۴۴.۵۹ دلار افزایش یافت. با این وجود، خریداران نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند زیرا قیمت دوباره به زیر سطح شکست (۲.۰۴۰.۷۷ دلار) رسید.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

در حال حاضر خریداران در تلاشند قیمت را به بالای سطح مقاومت بالایی ۲،۰۴۰.۷۷ دلار و ۲،۱۴۴.۵۹ دلار برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز ETH / USDT می تواند شتاب بگیرد و سفر خود را با قیمت ۲،۶۱۸.۱۴ دلار آغاز کند.

بالاترین سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۸۴۹ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران برتری دارند.

با این حال، اگر قیمت از منطقه بالایی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که حرکت صعودی ضعیف شده است. شکست در زیر SMA 50 روزه (۱،۷۵۱ دلار) می تواند نوسان جفت ارز را بین ۱،۲۸۹ تا ۲،۰۴۰،۷۷ دلار حفظ کند.

اترنمودار ۴ ساعته ETH / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که پولبک در جفت ارز در ۲۰-EMA حمایت پیدا کرده است که نشان می دهد روند صعودی دست نخورده است. با این وجود بعید است فروشنده ها به راحتی تسلیم شوند. آنها مجدداً تلاش خواهند کرد تا روند فعلی را در منطقه مقاومت بالایی ۲،۰۹۳،۴۵ دلار تا ۲،۱۴۴،۵۹ دلار متوقف کنند.

در صورت موفقیت، جفت مجدداً ممکن است به ۲۰-EMA سقوط کند. شکست در زیر این حمایت اولین نشانه ای است که عرضه بیش از تقاضا است.

برعکس، اگر خریداران بتوانند روند بازگشت را حفظ کنند و قیمت را بالای منطقه مقاومت برسانند، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود.

BNB / USDT

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۲ آوریل به بالاترین حد خود رسید اما خریداران نتوانستند در سطوح بالاتر مقاومت کنند و قیمت به زیر ۳۴۸.۶۹ دلار کاهش یافت. این نشان می دهد که فروشنده ها سعی کردند خریداران تهاجمی را به دام بیندازند.

بایننس-کویننمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

با این حال، خریداران اجازه ندادند قیمت از سطح حمایت ۳۱۵ دلار شکسته شود. این یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که خریداران در هر ریزش جزئی جمع می شوند و منتظر اصلاح عمیق تری برای خرید نیستند.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالاترین سطح ۳۵۶.۹۸ دلار برسانند، جفت ارز BNB / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۴۰۰ دلار و سپس به ۴۳۰ دلار برسد. افزایش میانگین متحرک و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالای  پایین بیاید و به زیر ۳۱۵ دلار کاهش یابد، این نشان می دهد که حرکت صعودی در حال تضعیف است.

بایننس-کویننمودار ۴ ساعته BNB / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از منطقه مقاومت بالایی بین ۳۴۸.۶۹ دلار و ۳۵۶.۹۸ دلار دفاع می کنند. آنها حتی قیمت را به زیر ۲۰-EMA رسانده بودند اما نتوانستند حمایت ۳۱۵ دلاری را بشکنند.

خریداران اکنون یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۳۵۶.۹۸ دلار برسانند و در صورت موفقیت، جفت ارز می تواند شتاب بگیرد.

از طرف دیگر، حتی اگر قیمت از منطقه مقاومت بالایی پایین بیاید اما بالای ۳۱۵ دلار باقی بماند، این نشان دهنده قدرت است. اگر قیمت شکسته شود و به زیر ۳۱۵ دلار برسد، فروشنده ها می توانند در کوتاه مدت برتری خود را کسب کنند.

DOT / USDT

پولکادات (DOT) در تاریخ ۲ آوریل بالاتر از روند نزولی شکست و در ۳ آوریل با ۴۶.۸۰ دلار بالاترین سطح تاریخی خود را به دست آورد. با این حال، همانطور که از سایه بلند روی کندل روزانه دیده می شود، سطح بالاتر باعث ذخیره سود می شود.

پولکاداتنمودار روزانه DOT ​​/ USDT. منبع: TradingView

خریداران در سطوح پایین خرید کردند و فروشنده ها نتوانستند از برتری خود استفاده کنند و امروز قیمت را به بالای ۴۲.۲۸ دلار برسانند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶.۵۷ دلار) افزایش یافته و RSI به منطقه اشباع خرید افزایش یافته است که نشان می دهد خریداران کنترل دارند.

اگر اکنون خریداران بتوانند قیمت خود را به بالاتر از ۴۶.۸۰ دلار برسانند، جفت DOT / USDT می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و به هدف ۵۳.۵۰ دلار برسد.

اگر قیمت کاهش یابد و از میانگین متحرک پایین بیاید، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

پولکاداتنمودار ۴ ساعته DOT ​​/ USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک شیب دار هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این نشان دهنده صعودی بودن روند کوتاه مدت است. بازگشت شدید ۲۰-EMA نشان می دهد که خریداران به شدت در افت اقدام به خرید می کنند. این احتمال شکست را به بالای ۴۶.۸۰ دلار افزایش می دهد.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ برسد، نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۵۰-SMA کاهش دهد.

EOS / USDT

EOS در اول آوریل از سطح بالای ۵.۶۰ دلار فراتر رفت و در ۲ آوریل در ۶.۲۵ دلار بسته شد که بالاترین میزان نزدیک به ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ بود.

ایاسنمودار روزانه EOS / USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها ۳ آوریل قیمت را به زیر سطح شکست ۵.۶۰ دلار رساندند، اما نشانه مثبت این است که خریداران به فروشنده ها اجازه تسلط نداده اند. آنها دوباره قیمت را به بالای ۵.۶۰ دلار رسانده اند.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بالاتر از ۵.۶۰ دلار به مدت سه روز حفظ کنند، نشانه یک روند صعودی جدید است. پس از آنکه خریداران قیمت را به بالای ۶.۵۰ دلار رساندند احتمالاً جفت ارز EOS / USDT افزایش خواهد یافت. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز می تواند به ۷.۶۴ دلار و سپس ۸.۶۹ دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴.۶۸ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این نشان می دهد خریداران برتری دارند.

ایاسنمودار ۴ ساعته EOS / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها هنگامی که قیمت ها را به زیر ۲۰-EMA و ۵.۴۰ دلار رساندند، به دام انداختند. با این حال، خریداران تسلیم نشدند و آنها با موفقیت از سطح ۵.۲۰ دلار دفاع کردند.

این نشان می دهد که خریداران در حال سقوط هستند. ۲۰-EMA شروع به چرخش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این به نفع خریداران است. اگر آنها بتوانند قیمت بالای ۵.۶۰ دلار را حفظ کنند، احتمال شکست ۶.۴۸ دلار افزایش می یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و زیر ۵.۲۰ دلار شکسته شود، این نشان می دهد که شکست بالاتر از ۵.۶۰ دلار یک دام گاوی است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا