ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

بیت کوین و بیشتر آلتکوین های بزرگ سطح حمایت مهم خود را پس زده اند و این نشان دهنده افزایش احساسات صعودی است.

ارزش کل بازار رمزنگاری در ۵ آوریل به نقطه عطف مهم ۲ تریلیون دلار رسیده است. با افزایش ارزش ارزهای رمزپایه، احتمالاً سرمایه گذاری های بیشتری را از موسسات سرمایه گذار به خود جلب می کنند.

کمتر از سه ماه پیش، بازار رمزنگاری برای اولین بار در بازار به مرز ۱ تریلیون دلار رسیده بود. این نرخ رشد نشان می دهد که سرمایه گذاران به شدت در مورد پتانسیل این بخش نظر صعودی دارند و افرادی که تصمیمات سرمایه گذاری خود را به تأخیر می اندازند ممکن است مجبور باشند در سطوح بسیار بالاتری وارد شوند.

موسس و مدیر عامل شرکت Ark Invest، کتی وود، به دلیل شناسایی فناوری های مخرب بسیار مشهور است و این شرکت برای انجام این کار از بیت کوین (BTC) پشتیبانی می کند. یاسین المانجرا، تحلیلگر دارایی های رمزنگاری در Ark، گفت بیت کوین ۱۰۰ برابر بهتر از طلا است و از این رو او معتقد است بیت کوین ۱۰ برابر از سرمایه فعلی بازار ۱ تریلیون دلار افزایش می یابد تا با ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلار طلا مطابقت داشته باشد.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

برای ادامه رشد بیت کوین، موسسات باید به پامپ پول به آن ادامه دهند. Purpose Bitcoin ETF، دو ماه پیش راه اندازی شد و در حال حاضر ۱۶،۴۶۲ BTC را در اختیار دارد.

اگر Bitcoin ETF به تأیید مقامات در ایالات متحده برسد، می تواند سرمایه های زیادی را به خود جلب کند و جریان ورودی به Purpose Bitcoin ETF را کاهش دهد.

داستان رمزنگاری فراتر از بیت کوین است. اطلاعات شرکت تحلیلی مشاغل CB Insights نشان داد که استارت آپ های متمرکز بر فناوری بلاکچین و بلاک چین ۲.۶ میلیارد دلار بودجه در نیمه اول ۲۰۲۱ دریافت کرده اند. این بسیار بالاتر از کل بودجه ۲.۳ میلیارد دلاری دریافت شده در سال ۲۰۲۰ است که نشان دهنده افزایش علاقه به این بخش است.

BTC / USDT

بیت کوین امروز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶،۷۵۰ دلار) عقب نشینی کرده است که نشان می دهد احساس همچنان مثبت است و خریداران در هر افت جزئی اقدام به خرید می کنند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی می کنند قیمت را از منطقه مقاومت بالای ۶۰،۰۰۰ تا ۶۱،۸۲۵.۸۴ دلار افزایش دهند. در صورت موفقیت، می تواند درهای رالی را به ۶۹،۵۴۰ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار باز کند.

با این وجود بعید است فروشنده ها به راحتی تسلیم شوند. آنها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا رالی را در منطقه مقاومت متوقف کنند. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال شکست در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می یابد.

این می تواند منجر به افت حمایت مهم در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۳،۹۷۸ دلار) شود. اگر فروشنده ها قیمت SMA پنجاه روزه را فرو ببرند، این جفت ارز می تواند تا سطح حمایت بعدی ۵۰،۴۶۰.۰۲ دلار سقوط کند.

ETH / USDT

اتر (ETH) در تاریخ ۲ آوریل به بالاترین قیمت خود در ۲،۱۴۴.۵۹ دلار رسیده است. با این حال، خریداران نتوانستند با این حرکت رشد کنند، زیرا فروشنده ها با فروش پرقدرت اقدام به فروش کردند و قیمت را در ۳ آوریل به ۲،۰۴۰.۷۷ دلار کاهش دادند.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

از آن زمان به بعد، هر دو خریدار و فروشنده در حال مبارزه با آن هستند که حدود ۲،۰۴۰،۷۷ دلار است. در حالی که خریداران سعی می کنند این سطح را به سطح حمایت تبدیل کنند، فروشنده ها در تلاشند قیمت را به زیر آن برسانند و خریداران را به دام بیندازند.

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۷۲ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالای ۶۵ نشان می دهد خریداران برتری دارند. اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالاتر از ۲،۱۴۴.۵۹ دلار برسانند، جفت ارز ETH / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۲،۶۱۸.۱۴ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۱۹۷۷ دلار برسانند، جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. شکست زیر این سطح نشان می دهد که حرکت صعودی ضعیف شده و می تواند منجر به کاهش روند روند شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا