فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

طلا (XAU / USD) بعد از جهش اخیر از پایین ترین سطح چندماهه، یعنی حدود ۱،۶۷۷-۷۶ دلار، روند اصلاحی خود را ادامه داد و در اولین بخش معاملات روز سه شنبه، بالاتر از این قیمت قرار گرفت. خریداران به دنبال کنترل بیشتر از محور اصلی ۱۷۲۰ دلار هستند.

چشم انداز خوش بینانه اقتصاد ایالات متحده ممکن است جلوی هرگونه سود بیشتر برای XAU / USD را بگیرد. سرمایه گذاران همچنان در مورد چشم انداز بهبود نسبتاً سریع اقتصادی آمریکا امیدوار هستند. این امر، همراه با بسته محرک برنامه ریزی شده بیش از ۲ تریلیون دلار توسط دولت بایدن، گمانه زنی ها در مورد افزایش احتمالی تورم آمریکا را افزایش داده و تردیدهایی را در مورد حفظ نرخ بهره فوق العاده پایین فدرال رزرو برای مدت طولانی تری ایجاد کرده است. این باید به کم شدن هرگونه کاهش معنادار در بازده اوراق قرضه ایالات متحده کمک کند و بر جبران روند صعودی این فلز تاثیر مثبت بگذارد.

از سوی دیگر، یک الگوی کف دو قلو با دو بار برخورد قیمت به کف قیمتی ۱،۶۷۶ دلار تشکیل شده است. الگو هنگامی تأیید خواهد شد که قیمت  از محدوده مقاومتی ۱،۷۶۰ دلار تا ۱،۷۶۵ دلار عبور کند. در این مسیر، محدوده ۱،۷۴۲ دلار تا ۱،۷۴۴ دلار نقش مقاومت را ایفا می‌کند.

سطح ۱۷۲۰ دلار اکنون به یک حمایت مهم تبدیل شده است. به دنبال آن هدف ۱۷۰۰ دلار قرار دارد که در صورت شکسته شدن، هرگونه سوگیری مثبت را نفی کرده و طلا را در معرض آسیب مجدد قرار می دهد تا محدوده ۱،۶۷۷-۷۶ دلار را دوباره آزمایش کند. فشار فروش به عنوان محرک تازه ای برای معامله گران نزولی تلقی می شود و زمینه را برای گسترش سیر نزولی اخیر به سمت حمایت بعدی در نزدیکی سطح ۱۶۲۵ دلار فراهم می کند. در پایان طلا می تواند تا مرز ۱۶۰۰ دلار کاهش یابد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا