ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد Bloomberg Intelligence، تثبیت فعلی قیمت بیت کوین (BTC) را با یک گاو در قفس، آرام برای فرار، برابر دانست. این استراتژیست هنگامی که وضعیت امروز را با رالی های که در یک سال اخیر و بعد از دو هاوینگ قبلی بیت کوین در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ اتفاق افتاده مقایسه می کند،پرایس اکشن فعلی را “رام” می خواند.

طبق گفته McGlone، بیت کوین “هنوز در حالت کشف قیمت” است.

در حالی که بیت کوین همچنان در کانون توجه است، آلتکوین ها همچنان به راه خود ادامه می دهند. تسلط بیت کوین بر بازار  که در تاریخ ۴ ژانویه نزدیک به ۷۰ درصد بود بیش از ۱۰۴ درصد از سال گذشته افزایش یافته است و همچنان در حال کاهش است. بر اساس داده های CoinMarketCap، تسلط فعلی در بازار با ۵۴.۳ درصد کمترین میزان از آوریل ۲۰۱۹ است. این نشان می دهد که چندین آلتکوین با اختلاف زیادی از بیت کوین بهتر عمل می کنند.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

با این حال، تصویب صندوق معاملاتی بیت کوین می تواند شرایط را به نفع بیت کوین برگرداند. Galaxy Digital Mike Novogratz جدیدترین نسخه ای است که روز دوشنبه برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست ETF بیت کوین را ارائه داد. لیست رو به رشد نامزدهای متقاضی راه اندازی Bitcoin ETF نشان می دهد که هنوز تقاضای زیادی برای دارایی دیجیتال وجود دارد.

BTC / USDT

بیت کوین در ۱۱ آوریل الگوی کندل داخلی را ایجاد کرد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشنده ها است. خریداران امروز تلاش کردند تا این عدم اطمینان را با صعود به بالاترین قیمت خود در ۶۱،۸۲۵.۸۴ دلار حل و فصل کنند، اما فروشنده ها برنامه های دیگری داشتند. آنها دوباره با موفقیت از مقاومت بالایی دفاع کردند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگرچه فروشنده ها از مقاومت بالایی دفاع می کنند، اما آنها نتوانسته اند قیمت را به مراتب فراتر از ۶۰،۰۰۰ دلار فرو ببرند. این نشان می دهد که خریداران عجولانه پوزیشن های خود را نمی بندند زیرا پیش بینی می کنند روند صعودی ادامه داشته باشد.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بالاتر از ۶۱،۸۲۵.۸۴ دلار رسانده و حفظ کنند، جفت BTC / USDT الگوی معکوس سر و شانه ها را تکمیل می کند. این می تواند منجر به رسیدن به هدف الگوی ۶۹،۵۴۰ دلار شود. در صورت ادامه حرکت، هدف بعدی که باید مراقب آن باشید ۷۹،۵۶۶ دلار است.

اگر جفت ارز کاهش یابد و زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۴،۷۸۲۳ دلار) شکسته شود، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر باشد.

ETH / USDT

اتر (ETH) طی سه روز گذشته بالاتر از سطح شکست در ۲،۰۴۰.۷۷ دلار معامله شده است، اما روند صعودی فاقد حرکت است. سایه بلند روی کندل ۱۰ آوریل و الگوی کندلی روزانه داخلی در ۱۱ آوریل نشانگر تردید خریداران برای افزایش قیمت است.

اترنمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر طی چند روز آینده قیمت شتاب نگیرد، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به زیر ۲،۰۴۰.۷۷ دلار برسانند. اگر جفت ارز ETH / USDT به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۹۸۵ دلار) برسد، توقف بعدی می تواند خط روند باشد. شکست در زیر این حمایت می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر باشد.

با این حال، میانگین متحرک نمایی متوسط ​​۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای ۶۱ نشانگر برتری خریداران است. اگر خریداران قیمت بالای ۲۲۰۰ دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که می تواند به ۲،۶۱۸.۱۴ دلار برسد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا