ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

یونی سواپ و رکورد ۱۰ میلیارد دلار در حجم معاملات هفتگی

یونی سواپ (Uniswap) برترین صرافی غیرمتمرکز در شبکه اتریوم است. علی رغم کارمزدهای بالای معاملات بلاکچین، موفق به کسب محبوبیت بیشتر شده است و مردم همچنان به پلتفرم های DeFi می روند.

بر اساس آمار Uniswap Analytics، این صرافی غیرمتمرکز برای اولین بار بیش از ۱۰ میلیارد دلار حجم معاملات هفتگی را ثبت کرده است. ۱۰.۱۷ میلیارد دلار که هزینه انتقال ۲۶٪ رشد نسبت به هفت روز گذشته داشته است.

صرافی های غیرمتمرکز یا DEX به کاربران این امکان را می دهند تا بدون دادن کاستودی کوین های خود به شخص ثالث، توکن ها را مبادله کنند. اینها اولین ورودی به دنیای مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند که به مردم امکان می دهد بدون مراجعه به موسسات مالی، سود خود را دریافت کرده و با ارزهای رمزپایه وام بگیرند.

یونی سواپ یکی از صرافی های غیرمتمرکز اصلی است که بعد از اتریوم ساخته شده است. کاربران می توانند توکن های ERC20 – نوعی ارز رمزنگاری شده را که از زیرساخت های بلاکچین اتریوم استفاده می کند، معامله کنند. این کوارد شامل استیبل کوین هایی مانند Tether و USDC و همچنین توکن های پروتکل های DeFi مانند Aave و Celsius هستند و همینطور توکن حاکمیتی UNI متعلق به خود یونی سواپ، که به کاربران امکان می دهد در مورد تغییرات پلتفرم رای دهند.

یونی سواپ تحت فشار سوشی سواپ، ۱inch و سایر DEX های مبتنی بر اتریوم برای مشتریان قرار دارد. اما به گفته BitInfo، این شرکت همچنین با DEX های غیر اتریوم مانند Binance Smart Chain’s PancakeSwap روبرو است زیرا معامله گران سعی دارند از هزینه های بالای اتریوم که به طور متوسط ​​بالای ۲۰ دلار است، فرار کنند. در مقابل، زنجیره هوشمند بایننس در حالی که با برنامه های اتریوم سازگار است، با پنی شارژ می شود (اگرچه PancakeSwap نرخ ثابت ۰.۲٪ خاص خود را دارد).

این تفاوت بسیار بزرگی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. در نتیجه، طبق آمارهای CoinGecko، پنکیک سواپ فقط در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴ میلیارد دلار در مقایسه با ۱.۸ میلیارد دلار یونی سواپ فروش داشته است.

بنابراین، در حالی که یونی سواپ مطمئناً می تواند رسیدن به این نقطه عطف را جشن بگیرد، اما کارهایی در شبکه ای که آن را خانه صدا می کند باقی مانده است.

یونی سواپ از ضرورت ادامه رقابت آگاه است. یونی سواپ V3 قرار است با بهبود نقدینگی و بازده معاملات، از ۵ می به اجرا در آید.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا